«غریب آشنا» بعد از «دزدان مادربزرگ» دومین سریال طنزی است که صباغ زاده کارگردانی می‌کند

خواستگاری «غریب آشنا» در شبکه تهران

سریال تلویزیونی «غریب آشنا» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی برای پخش در ماه رمضان شبکه تهران تولید می‌شود. این سریال کمدی اجتماعی است و قصد دارد لحظات مفرحی را برای مخاطبان شکل بدهد.
کد خبر: ۵۶۴۸۹۶

در این سریال تلویزیونی اکبر عبدی، مجید مظفری، شهره لرستانی، لاله اسکندری، مریم امیرجلالی، افشین هاشمی، زهیر یاری، رامتین خداپناهی، سحر آروین و کیوان محمودنژاد بازی می‌کنند.

مسعود ردایی، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی غریب آشنا درباره داستان این سریال به جام‌جم گفت: این سریال درباره پسری است که به خواستگاری دختری می‌رود که در دانشکده پزشکی درس می‌خواند. پسر در بخش اداری دانشکده مشغول کار است، اما دختر برای معرفی پسر به خانواده‌اش می‌گوید که او هم در دانشکده پزشکی درس می خواند . این موضوع ماجراهایی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: در این سریال اکبر عبدی نقش پدر داماد، مجید مظفری نقش پدر عروس، شهره لرستانی نقش مادر عروس و لاله اسکندری و سحر آروین نقش دختران خانواده را بازی می‌‌کنند.

این تهیه‌کننده با اشاره به دیگر نقش‌های این سریال گفت: مریم امیرجلالی نقش عمه عروس و رامتین خداپناهی نقش یکی دیگر از خواستگاران را ایفا می‌کنند. افشین هاشمی و زهیر یاری هم به ترتیب نقش دامادهای بزرگ و کوچک خانواده را بازی می‌کنند.

ردایی عنوان کرد: مضمون این سریال کمدی اجتماعی است. کمدی که در این سریال به تصویر می‌کشیم از نوع کمدی‌های کلامی و سطحی نیست، بلکه قصد داریم پیام‌های اجتماعی و اخلاقی را به واسطه یک قصه شیرین به مخاطبان منتقل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که سریال غریب آشنا چه ویژگی‌هایی داشت که شما را برای تولید آن ترغیب کرد، توضیح داد: گرچه تاکنون سریال مناسبتی تولید نکرده بودم اما احساس کردم تولید سریال غریب آشنا برای ماه رمضان فرصت مناسبی است، چرا که مردم در این ایام از سریال‌های کمدی استقبال می‌کنند.

ردایی درباره انتخاب مهدی صباغ‌زاده برای کارگردانی این سریال که تاکنون تجربه ساخت کار مناسبتی ندارد، گفت: گرچه مهدی صباغ‌زاده تاکنون سریال مناسبتی نساخته، اما تجربه زیادی در ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی دارد.
«دزدان مادربزرگ»، آخرین سریالی است که صباغ‌زاده ساخته که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. طنز این سریال برای مردم بسیار شیرین بود. با توجه به سریال دزدان مادربزرگ، کارگردانی سریال «غریب آشنا» را هم به آقای صباغ‌زاده سپرده‌ایم.

وی عنوان کرد: صباغ‌زاده جزو کارگردانان باسابقه سینما و تلویزیون ایران است و سریال غریب آشنا را هم با وسواس زیادی می‌سازد. فیلمنامه این سریال را عباس نعمتی همزمان با تصویربرداری می‌نویسد. بیشتر قسمت‌های فیلمنامه نوشته شده است و بزودی کل فیلمنامه آماده می‌شود.

ردایی با اشاره به این‌که همزمان با تصویربرداری، تدوین سریال هم انجام می‌شود، گفت: این سریال را بیستم اسفند ماه کلید زدیم و تصویربرداری همچنان ادامه دارد. عمده لوکیشن‌های این سریال در تهران و کرج است. این روزها گروه سازنده در شهر بابلسر مشغول تصویربرداری سکانس‌های مربوط به این شهر هستند. این تهیه‌کننده ادامه داد: تاکنون 12 قسمت از این سریال ضبط شده است. یکی از امتیازات سریال غریب آشنا حضور بازیگران حرفه‌ای است.ردایی ادامه داد: همه بازیگران غیر از اکبر عبدی جلوی دوربین رفتند. اکبر عبدی در سکانس‌های مربوط به شمال کشور بازی می‌کند. عباس نعمتی، فیلمنامه‌نویس سریال غریب آشنا هم درباره نگارش این سریال گفت: تاکنون 20 قسمت از این سریال را نوشتم و نگارش شش قسمت دیگر باقی مانده است. البته سیناپس تمام قسمت‌ها نوشته شده است.وی درباره ویژگی‌های فیلمنامه غریب آشنا توضیح داد: غریب آشنا جزو معدود داستان‌های کمدی در تلویزیون است که یک قصه پیوسته دارد و ماجراها در هم تنیده شده‌اند.این فیلمنامه‌نویس اشاره کرد: سریال غریب آشنا هفت شخصیت اصلی دارد و داستان آن کمدی خانوادگی و معمایی است.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از مدیر تولید: تینا پاکروان، مدیر تصویربرداری: محمود کلایه، صدابردار: جهانگیر میرشکاری، تدوین: بهزاد مصلح، طراح گریم: پرستو معینی و طراح صحنه و لباس: امیرحسین حداد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها