مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

ثبت ملی آئین سنتی جشن بهار نارنج

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران اظهار داشت: آئین سنتی جشن بهار نارنج در شورای عالی ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شماره 1058 تحت عنوان جشن بهار نارنج استان مازندران به ثبت ملی رسید.
کد خبر: ۵۶۲۸۲۹
ثبت ملی آئین سنتی جشن بهار نارنج

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران سیف الله فرزانه افزود: عرق گیری بهار نارنج از جمله آئین‌هایی سنتی این استان به شمار می‌رود که نشان دهنده تسلط و آگاهی آنان به طبیعت و طبیعت درمانی است.

وی از ثبت این گونه آئین‌ها به عنوان یک حرکت درست برای مستندسازی دقیق و ماندگاری اثر یاد کرد و یادآور شد: مراسم عرق گیری بهار نارنج حداقل از زمان قاجار تا کنون ثبت و ضبط شده که همواره مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس نیز شاهد برگزاری جشنواره‌های محلی، منطقه‌ای و ملی بهار نارنج در سطح استان باشیم.

فرزانه از پویایی این مراسم در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در فصول فروردین و اردیبهشت عده‌ای از مردم استان به صورت فصلی به جمع آوری شکوفه‌های بهار نارنج و گرفتن عصاره آن اشتغال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها