دیدار با اوشین بعد از 27 سال

پخش سریال «سال‌های دور از خانه» از امشب از شبکه تماشا آغاز می‌شود. این سریال که با نام «اوشین» بین عموم مردم معروف است، اولین‌بار سال 1365 از شبکه دو پخش شد و خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد. در آن‌ سال‌ها به سریالی موفق می‌گفتند که در زمان پخشش خیابان‌ها خلوت شود. این به آن معنا بود که مردم هر کجا هستند خود را به خانه برسانند تا آن سریال را تماشا کنند. در سال 65 این اتفاق برای سریال سال‌های دور از خانه افتاد.
کد خبر: ۵۶۰۵۵۳

سریال سال‌های دور از خانه، محصول شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن است؛ شبکه‌ای که سریال‌هایی با زمان 15 دقیقه برای پخش صبحگاهی تولید می‌کند. در نیمه اول دهه 60 تلویزیون ایران سریال سال‌های دور از خانه را خریداری و آن را تدوین مجدد کرد و با زمان‌های 45 دقیقه‌ای پخش کرد. این سریال به مدیریت ژاله علو دوبله شد. مریم شیرزاد به جای جوانی‌های اوشین صحبت کرد و سعید مظفری، گویندگی نقش ریوزو را به‌عهده گرفت و مینو غزنوی به جای کایو صحبت کرد. از دیگر دوبلورهای این سریال می‌توان به زنده‌یاد هوشنگ قطعه‌ای، مرحوم خسرو شایگان و زنده‌یاد آذر دانشی اشاره کرد.

سریال سال‌های دور از خانه، داستان زندگی زنی به نام اوشین تاناکوراست. سریال از زمانی شروع می‌شود که اوشین صاحب چند فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در روز افتتاح آخرین فروشگاه از سوی پسرش خانه را به قصد سفر ترک می‌کند. او در این سفر به جاهای مختلف می‌رود و زندگی‌اش را از کودکی تا پیری برای نوه‌اش تعریف می‌کند؛ زندگی پرافت و خیز و پر از رنج. اوشین همه این سختی‌ها را با شعار«همیشه می‌توان از صفر شروع کرد» پشت سر می‌گذاشت.

فیلمنامه این سریال را سوگاکو هاشیدا نوشته است و هیرویوکی ایگوچی، هیاچیرو کوبایاشی، مینور تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتا یوشیمورا و جیرو اباتا قسمت‌های مختلف آن را کارگردانی کرده‌اند. برخی بازیگران این سریال عبارتند از آیاکو کوبایاشی (اوشین شش تا ده سالگی)، یوکو تاناکا (اوشین شانزده تا چهل‌وشش سالگی)، نوبوکو (اوشین پنجاه تا هشتادوچهار سالگی)، شیرو نامیکی (ریوزو)، آیا شیکبا (کودکی کایو)، ترومی آزوما (جوانی کایو)، پینکو ایزومی (مادر اوشین) و شیرو ایتو (پدر اوشین).

بعد از موفقیت سریال سال‌های دور از خانه، تلویزیون ایران سریال «داستان زندگی» را از شبکه ان‌اچ‌کی خریداری کرد. این سریال که با نام هانیکو معروف شد، در زمان پخش توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، اما نتوانست موفقیت سریال اوشین را تکرار کند. سریال داستان زندگی اواخر سال 91 از شبکه تماشا پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها