تندیس طلایی فیفا در دستان سلطان

یک روز پس از آن‌که شیخ سلمان بن ابراهیم از بحرین با کسب 33 رای از 46 رای، به عنوان رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد، علی پروین هم در مالزی روی صحنه رفت تا تندیس طلایی AFC را از دست سپ بلاتر، رئیس فیفا دریافت کند.
کد خبر: ۵۵۹۴۸۴

پروین یکی از سه بازیکن برجسته فوتبال ایران بود که نامش در فهرست AFC دیده می‌شد. همایون بهزادی و علی جباری هم دیگر ایرانی‌هایی بودند که مفتخر به دریافت جایزه طلایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند، اما از ایران فقط علی پروین برای دریافت این جایزه دعوت شده بود.

این پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در پایان مراسم دیروز، تندیس دریافتی‌اش را متعلق به مردم ایران دانست و گفت: جای این نشان در کلکسیون افتخاراتم خالی بود و خوشحالم آن را از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کردم. این نشان متعلق به نظام، مملکت و مردم ایران است.

عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس درخصوص مراسم تجلیل هم گفت: چند روز پیش در ایران و امروز در AFC از من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس و فوتبال ایران تجلیل شد. در ایران رویانیان با تجلیل از پیشکسوتان کار بزرگی را انجام داد و حالا هم AFC این مراسم زیبا و فراموش‌نشدنی را برگزار کرد.علی پروین که در خلال سفر به مالزی دیداری هم با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا، در این باره نیز گفت: خواسته ما از شیخ احمد این بود که فوتبال آسیا را به اروپا نزدیک‌تر کند. آن زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم فوتبالمان بتدریج به اروپا نزدیک می‌شد و حالا هم درخواستمان این است که این اتفاق بیفتد.

بلاتر تیرماه در ایران

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز پس از نشست با بلاتر، پلاتینی، شیخ سلمان و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از سفر رئیس فیفا به ایران در تیرماه سال جاری خبر داد. علی کفاشیان گفت: پس از برگزاری انتخابات، با حضور مهدی محمدنبی و علی پروین نشستی را با شیخ سلمان بن احمد برگزار کردیم که وی اهدافش را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تشریح کرد که از جمله آن می‌توان به توجه ویژه به مسائل اقتصادی و مبارزه با تبانی در فوتبال، طراحی و توزیع امکانات بین همه کشورهای عضو به گونه‌ای که همه آنها امکان رشد و توسعه داشته باشند، توجه ویژه به بازاریابی و کسب درآمد در فوتبال آسیا، افزایش حمایت شورای المپیک آسیایی و جهانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا و افزایش رابطه میان آنها و استفاده بیشتر از کشورهای صاحب نظر و سبک در فوتبال آسیا اشاره کرد.

کفاشیان در ادامه از نشست کوتاه خود با رئیس جهانی فدراسیون فوتبال خبر داد و تاکید کرد: در این نشست، بلاتر تاکید داشت با برنامه‌ریزی که به عمل آورده، در ماه جولای (تیرماه) به ایران خواهد آمد. همچنین نشستی را با پلاتینی رئیس یوفا برگزار کردیم و وی از همکاری با ایران در خصوص برگزاری برنامه‌های توسعه در فوتبال و حمایت فوتبال اروپا از ایران تاکید کرد. یکی از مهم‌ترین موارد مورد بحث در دیدار کفاشیان و بلاتر موضوع توقیف یک میلیون دلاری پول ایران بود. کفاشیان در این باره گفت: ما پیشنهاد دادیم تا یک میلیون دلاری که از سوی AFC به ما حواله شده بود و از سوی آمریکا توقیف شده است، هرچه سریعتر از توقیف درآید. از مجمع خواستیم تا از ما حمایت کند چرا که این پول صرف توسعه فوتبال و جوانان می‌شود. این پیشنهاد تصویب شد و قرار است آن را پیگیری کنند. حتی به بلاتر هم نامه دادیم و ایشان هم قول حمایت داد.

یک بحرینی رئیس AFC شد

انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح روز پنجشنبه در مقر AFC در کوالالامپور مالزی برگزار شد که شیخ سلمان بن ابراهیم با کسب 33 رای از 46 رای ماخوذه، به عنوان رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد. در این رای‌گیری که بلاتر رئیس فیفا و پلاتینی رئیس یوفا حضور داشتند، دائو مرواوی ماکوتی از تایلند هفت رای و یوسف سرکال از امارات شش رای کسب کردند.

همچنین پس از انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا، حاضران شیخ سلمان را به عنوان عضو اجرایی فیفا هم انتخاب کردند. این بحرینی که از حمایت شورای المپیک آسیا برخوردار بود، با 28 رای بالاتر از حــسن التاوادی که 18 رای آورد، این کرسی را در فیفا از آن خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها