دبیر سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، صیانت از نام خلیج فارس را مهم‌ترین هدف این رویداد دانست و از برگزاری آن در سال آینده بصورت بین‌المللی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۷۲۹
جشنواره خلیج فارس سال آینده بین‌المللی می‌شود

همایون امیرزاده روز سه شنبه در نشست خبری سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس افزود: تقدیر از مبارزات مردمی با استعمارگران، خلق آثار فاخر در حوزه‌های مختلف با گرایشات فرهنگی، هنری و پژوهشی با محوریت خلیج فارس و تجلیل از پدیدآورندگان و قدردانی از شهدای منطقه خلیج فارس از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

وی ویژگی این جشنواره را گستره جغرافیایی آن در کشور دانست و افزود: این رویداد در دوره سوم در سه سطح محلی، منطقه‌ای و ملی و نیز در سال آینده بصورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

امیرزاده به تشریح برنامه‌های این جشنواره که به مناسبت روز ملی خلیج فارس(10 اردیبهشت) برگزار می‌شود پرداخت و ادامه داد: تجلیل از سه هنرمند در حوزه عکاسی و تئاتر، قدردانی از شش اثر تولیدی رادیو وتلویزیونی با عنوان‌های نگین دریای پارس،آبی عمیق،مستند ساح، مادر و دریا، گنجینه‌ای خلیج فارس و خارپوستان خلیج از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

تجلیل از سه خلیج فارس پژوه، یک صیاد پیشکسوت، یک بازرگان خلیج فارس و پیشکسوت در صنعت لنچسازی به عنوان نماد دریانوردی، از دیگر برنامه‌های جشنواره خلیج فارس است که امیرزاده به آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جشنواره از سه رسانه برتر در حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وبلاگ‌ها و سه فرمانده ارشد نظامی تجلیل می‌شود.

امیرزاده به رونمایی از چند کتاب و اثر پژوهشی در جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: رونمایی از رمان «بایندر» نوشته رسول آبادیان، کتاب عکس خلیج فارس، ترجمه انگلیسی دریایی پارس، خلیج فارس هویت و تاریج به روایت اسناد، پژوهش نامه خلیج فارس و پایانامه روابط ایران و عمان در دوره ناصری از جمله آثاری هستند که در این جشنواره رونمایی خواهند شد.

وی همچنین گفت: در این جشنواره همایشی با محوریت اروپای شرقی در بوسنی و هرزگوین با مشارکت 15 اندیشمند همزمان با روز ملی خلیج فارس توسط موسسه «ابن سینا» در این کشور برگزار خواهد شد.

امیرزاده ادامه داد: قرار است به مناسبت روز خلیج فارس، جشن‌ها و برنامه‌های متنوعی با هماهنگی نمایندگی‌ها رایزنی‌ها و سفارت خانه‌های ایران در کشورهای مختلف برگزار شود.

وی به دریافت 27 هزار اثر در چهار گرایش پژوهشی، فرهنگی، سینمایی و ادبی به سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آثار برتر به صورت متمرکز و در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید.

ایجاد زنجیره دانش آموزی در شهرهای ساحلی استان هرمزگان

استاندار هرمزگان نیز در این نشست از برپایی زنجیره دانش آموزی در شهرهای ساحلی استان هرمزگان و رونمایی از نقشه خلیج فارس با خاک رنگی جزیره هرمز به مناسبت دهم اردیبهشت ماه خبر داد.

ابراهیم عزیزی درمورد دیگر برنامه‌های پیش بینی شده بمنظور اجرا در جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در استان هرمزگان گفت: برپایی نهمین همایش ملی خلیج فارس در قشم، افتتاح نمایشگاه تمبر با موضوع خلیج فارس، همایش ملی پژوهش‌های محیط زیست از جمله این برنامه‌هایی است که برای هفته خلیج فارس که از فردا(چهارشنبه) آغاز می‌شود، پیش بینی شده است.

وی گفت: گلباران محل شهادت شهدای خلیج فارس، برافراشتن نمادین بادبان خلیج فارس و راه اندازی غرفه صنایع دستی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده طی این هفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها