مجله تئاتر 28 فروردین در نخستین برنامه خود در سال 92 با حضور هنرمندان تئاتر سری جدید خود را کلید خواهد زد.
کد خبر: ۵۵۴۹۶۳
داریوش مودبیان اولین مهمان مجله تئاتر در سال جدید

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما؛ مجله تئاتر برنامه تخصصی شبکه چهار سیما با محوریت نقد و بررسی آثار روی صحنه، در تغییری تازه نمایش نامه های ایرانی و ترجمه در متون نمایشی را بررسی می‌کند. داریوش مودبیان بازیگر و کارگردان تئاتر نخستین میهمان این برنامه خواهد بود .
به گفته نیما دهقان تهیه‌کننده: برنامه «مجله تئاتر» که به صورت هفتگی به مسائل صنفی، حرفه‌ای و تخصصی این هنر و نقد و بررسی آثار روی صحنه تئاتر می‌پردازد، قصد دارد تا در سال جدید با حضور هنرمندان و کارشناسان تئاتری به مسائل روز تئاتر با نگاهی به سند چشم انداز توسعه تئاتر بپردازد.
دهقان افزود:در اولین قسمت از برنامه داریوش مودبیان بازیگر و کارگردان تئاتر به اسیب شناسی ترجمه در متون نمایشی می پردازد و به این سوال پاسخ خواهد داد که همانگونه که نمایشنامه های خارجی در ایران ترجمه و اجرا می شود آیا برای ترجمه نمایشنامه های ایرانی تا کنون اقدامی صورت گرفته است؟
دهقان گفت: در بخش نقد نمایش از این این هفته رامتین شهبازی منتقد تئاتر و سینما به عنوان مجری کارشناس این بخش حضور خواهد داشت و در برنامه این هفته مجله تئاتر نمایش سه گانه اورنگ با حضور محمد حاتمی کارگردان اثر نقد می شود.
دهقان درباره تغییرات برنامه در سال جدید گفت: تغییرات در برنامه مجله تئاتر به این مفهوم نیست که همه چیز به یکباره تغییر کند، بلکه مرحله به مرحله با توجه به پیشنهادات و انتقاداتی که از سوی کارشناسان مطرح می شود و با توجه به ذائقه مخاطب این تغییرات را اعمال می کنیم.در سال جدید هم تنوع موضوعات و تغیر در بخش مجری کارشناس نقد نمایش از جمله این تغییرات است.
«مجله تئاتر» با دعوت از هنرمندان و همچنین مسوولان دست‌ اندرکار تئاتر کشور نشان داده که در میان اهالی این هنر جایگاه خودش را پیدا کرده و توانسته برنامه‌ای تاثیرگذار در عرصه تئاتر کشور باشد. همچنین استمرار در اختصاص هر برنامه به موضوعی خاص پیرامون مسائل تئاتر، رفته رفته این برنامه را در جایگاهی قرار داد که به‌عنوان مرجعی بی‌طرف به آسیب‌شناسی حوزه تئاتر بپردازد و حتی در تصمیم‌گیری‌های کلان با بحث و بررسی پیرامون دیدگا‌ه‌های مسوولان و هنرمندان، به عنوان پلی ارتباطی هر دو گروه را در جریان دیدگاه‌های یکدیگر قرار دهد.
استفاده از افرادی که سال‌ها در این حوزه فعال بوده‌اند به عنوان دست‌اندرکاران «مجله تئاتر» نیز از دیگر عواملی بوده که توانسته در ارتقای جایگاه آن در میان اهالی تئاتر موثر باشد؛ به‌ طوری‌ که اغلب آن‌ها، این برنامه را از خودشان ‌می‌دانند و به آن اعتماد کرده‌اند.
مجله تئاتر کاری از گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 23:15 به روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها