فناوری برای جلوگیری از جعل و دزدی

پول هوشمند می‌شود

تصور کنید بتوانید بافت پیراهن یا جنس لباسی که به روش آنلاین می‌خرید را از طریق تبلت یا گوشی تلفن همراهتان لمس کنید یا بتوانید بوی عطری را که برای خرید انتخاب کرده‌اید از همین طریق استشمام کنید.
کد خبر: ۵۵۱۷۳۶
آینده در دست فناوری‌های هوشمند

بی‌شک چنین امکانی تجربه‌ای متفاوت از خرید آنلاین را در اختیارتان قرار می‌دهد و بیش از پیش خدمات مجازی را به خدماتی که در دنیای واقعی دریافت می‌کنید شبیه‌سازی می‌کند.

اگرچه پزشکی از راه دور نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت و استانداردهای زندگی داشته است، اما اگر ارتباطات رایانه‌ای بتواند قدم فراتر از این گذاشته و با استفاده از حس بینایی آن هم از نوع رایانه‌ای تفسیر تصاویر ام.آر.آی و سی تی اسکن بیماران را بر اساس داده‌ها و اطلاعات ثبت شده در سیستم‌ های پیشرفته تخصصی بر عهده گیرد، تشخیص بیماری‌ها دقیق‌تر انجام می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده درباره آینده دنیای فناوری، دوره سرآشپزهای حرفه‌ای که براساس سال‌ها کسب تجربه در زمینه ترکیب طعم‌ها و مزه‌های مختلف به شهرت رسیده‌اند، هم بزودی به پایان می‌رسد و رایانه‌های سرآشپز که می‌توانند برای ترکیب طعم‌های مختلف و شناسایی دستورالعمل‌های جدید برای پخت انوع مختلف غذاها از ترکیبات شیمیایی مواد غذایی مختلف و سلیقه افراد کمک بگیرند به عنوان آشپزهای حرفه‌ای در رستوران‌ها و هتل‌ها مشغول کار می‌شوند اگر رایانه‌ها بتوانند شنونده خوبی برای صحبت‌های شما باشند به یقین می‌توانند در گفتار درمانی و اصلاح شیوه گفتاری بیماران و کودکانی که درصحبت کردن دچار محدودیت هستند، به آنها کمک کنند.

یکی از جذاب‌ترین خبرهایی که آی.بی.ام همه ساله اعلام می‌کند خبر پیش‌بینی فناوری‌هایی است که قرار است در آینده‌ای نزدیک مهمان زندگی ما انسان‌ها شود. شرکت آی.بی.‌ام یکی از شرکت‌های فعال در عرصه فناوری‌های جدید است که بر اساس طرح‌هایی که درباره آنها تحقیق می‌کند آینده دنیای فناوری را پیش‌بینی می‌کند.

امسال نیز این شرکت همچون سال‌های گذشته فهرستی از چند فناوری قابل پیش‌بینی در پنج سال آینده اعلام کرده است.

بر اساس پیش‌بینی این شرکت تا پنج سال آینده سیستم‌های هوشمند اطلاعاتی و ارتباطی از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها تا گوشی‌های هوشمند به حس‌های پنجگانه دیجیتالی مجهز می‌شود.

این امکان موجب خواهد شد سیستم‌های دیجیتال هوشمندتر از همیشه در کنار ما حضور داشته باشند.

اگرچه پیش‌بینی‌ها هیچ‌گاه دور از خطا نیست، اما آی.بی.ام ثابت کرده است در بسیاری از زمینه‌ها در پیش‌بینی فناوری‌هایی مانند ترجمه همزمان، فناوری ارتباطی NFC (ارتباطات میدانی نزدیک در تلفن‌های همراه)، فناوری پارک هوشمند اتومبیل و همچنین فناوری فرمان صوتی موفق بوده است.

فرانک فراهانی‌جم - گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها