داود میرباقری در مراسم تقدیر از بازیگر نقش مختار:

مختارنامه بدون «عرب نیا» عقیم است

هفت سال در "مختارنامه" با کار در کنار داوود میرباقری به عنوان یک شانس بزرگ برای هر بازیگری یک دانشگاه را گذراندیم.
کد خبر: ۵۵۱۲۷۲
مقانلو مختارنامه را به دانشگاه تشبیه کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  در برنامه سین مثل سریال "نسرین مقاملو" بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: بازیگری برای خودم یک اتفاق خوب محسوب می‌شود اما در زندگی مشترک برای همسر و بچه‌ها سخت است و در صورت نداشتن گذشت از طرف همسر کار سخت‌تر می‌شود اما خدا را شکر همسر من با درک حرفه‌ام پشت من ایستاده است و من در صورت یک رفت و برگشتی به دنیا هیچ حرفه‌ای را جز بازیگری انتخاب نمی‌کنم.

وی ادامه داد: حرفه‌ای بازیگری در وهله‌ی نخست به دلیل همذات پنداری با مردم و روانشناسی یک کار مقدس است و در همدردی با افراد جامعه آن روح حساس با تراشیده شدن اذیت می‌شود اما به محض حضور در کار جدید باز این انرژی را بدست می‌آوریم همیشه در بازیگری با درگیر بودن روح و ذهنم سعی در گذاشتن خود جای آن فرد می‌کردم.
این بازیگر افزود: در همه‌ی نقش‌هایی خاکستری‌ام با به درون آن نقش رفتن و ایجاد همذات پنداری هدف و سعی‌ام ایجاد فکر و تعمق در زندگی افراد بود در  "مسافری از هند"  هنگام مشورت با مادرم برای پذیرش نقش سیمین وی گفت که نقش‌های خاکستری به دلیل در لبه‌ی پرتگاه قرار گرفتن بسیار سخت و مشکل است.
مقانلو عنوان کرد: بازیگری یعنی رها بودن که با تمام وجود و درونت آن کار را انجام دهی در کنترل شدن بکر بودن و باور پذیری از دست می‌رود و کارگردان خوب اجازه می‌دهد که ناخود آگاه تو به نقش اضافه شوی، در بازیگری علاوه بر مهم بودن تحصیلات باید ذاتی بودن هنر را پذیرفت زیرا غیر از بیان مونولوگ انتقال دادن حس کار بسیار سخت است.
وی بیان کرد: تمرکز به جا در کار به دلیل جمع کردن حواس فرد به نور، صدابردار، تصویربردار بسیار در کار مهم است و این امر جز با کار زیاد و تجربه بدست نمی‌آید.
این بازیگر در خصوص بازی در آثار مناسبتی اظهار داشت: تاکنون در متن‌های رسیده به دستم با شخصیت‌ها ارتباط برقرار نکرده‌ام امیدوارم که در آینده امکان حضور در این آثار اتفاق بیفتد در زمان تعطیلات وجود کارهای طنز و رنگ بسیار مهم است البته در "حس سوم" در موقعیت طنز بازی کرده‌ام اما نکته‌ی ویژه و مهم برای این نوع آثار ساختار قصه و نگه‌أاشتن تماشاچی تا پایان 13 روز است.
مقانلو در خصوص بر پایی جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره و قدردانی در کارگردانان و بازیگران سازنده این سریال‌ها بسیار زیباست البته من همیشه جایزه‌ام را از مردم گرفته‌ام و همین مورد پسند واقع شدن نقش ناریه در "مختارنامه" از سوی مردم به آدمی انرژی می‌دهد و تلاش بازیگر را با به در کردن خستگی از تن با وجود امکانات کم برای ارائه‌ی کاری بهتر بیش‌تر می‌کند.
وی در مورد سریال "مختارنامه" اظهار داشت: کار با داوود میرباقری یک شانس بزرگ برای بازیگری محسوب می‌شود در این اثر نگارش متن، دیالوگ‌ها، گویش‌ها و انتخاب بازیگران به جا بود و همه با دل و جان این کار را می‌کردند و با وجود آنکه تاکنون کوفه را ندیده بودم آمدن صدای پای اسب‌ها، تاریکی کوچه‌ها جالب بود.
این بازیگر در مورد نقش ناریه در این سریال عنوان کرد: حسادت‌ها گلایه کردن‌ها و توقعات ناریه از همسرش برای من شیرین بود در این هفت سال یک دوره‌ی دانشگاه را گذراندیم و دوست دارم آخرین کارم یک اثر زیبای تاریخی با داوود میرباقری باشد و من در این تجربه‌ی تاریخی به عنوان دژی در آن زندگی کردم.
مقانلو بیان کرد: سریال اخیر به خصوص حضور خانم‌ها در آن بسیار افت کرده است در گذشته میان نقش‌های خانم و آقا توازنی وجود داشت و حتی گاهی خانم‌ها قهمرمان قصه می‌شدند اما این موضوع هم اکنون بسیار کمتر شده است در صورتی که زنان ایرانی با اقتدارترین زنان و مادران دنیا هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها