رهبر انقلاب در دیدار جمعی از قهرمانان رشته های ورزشی:

مغرور نشدن و جوانمرد ماندن از ویژگیهای یک ورزشکار است

این هشدار را باید به جان خرید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، درک و بینشی عمیق از مسائل ورزش ایران دارند و ریزبینانه دست روی نکاتی می‌گذارند که اگر جامعه ورزش نسبت به آنها اهتمام لازم داشته باشد، می‌توان امیدوار بود ورزش ایران فاصله‌ خود را با ورزش روز جهان کم کند.
کد خبر: ۵۴۹۰۴۵
این هشدار را باید به جان خرید

جدا از آن‌که رهبر معظم انقلاب توجه به علمی شدن ورزش، توجه به ورزش همگانی به عنوان دامنه ورزش قهرمانی، رعایت اخلاق، پرهیز از حاشیه‌گری و حاشیه‌سازی در ورزش، توجه به معنویات و رعایت جوانب شرعی در تبلیغ و اشاعه ارزش‌های اسلامی در میدان‌های جهانی، پایبندی به اصول و باورهای دینی و ملی ایران اسلامی در به‌رسمیت نشناختن نمایندگان رژیم صهیونیستی و... را در دیدار با پیشکسوتان، قهرمانان و مدال‌آوران ورزش بدرستی تبیین کردند، نکته ظریفی که از چشم ایشان دور نماند توجه به استعدادهای جوان ایرانی است که اگر زمینه فعالیت مناسب باشد، می‌تواند به شکوفایی برسد؛ زمینه‌هایی که با برخی از شرایط امروز ورزش همخوانی لازم را ندارد و از این منظر رهبر معظم انقلاب هشدار می‌دهند که جامعه ورزش باید از حاشیه‌ها دور شود؛ حاشیه‌هایی که بخش زیادی از آنها توسط رسانه‌های ورزشی ایجاد می‌شود و عده‌ای دانسته یا ندانسته در حاشیه‌ها غرق می‌شوند تا این مقابله‌ها و چالش‌ها، انرژی ورزش ایران را به تحلیل ببرد.

روشن است اگر ورزش ایران از حاشیه‌ها دور باشد، در شرایط بهتری تنفس کرده و انرژی بالای جوانان خود را بدرستی در راه رسیدن به قله‌های ورزش دنیا صرف خواهد کرد.

برای یک لحظه تصور کنید اگر بساط تهمت، دروغ، نزاع و تخریب افراد در ورزش ایران برچیده شود، جامعه ورزش بهتر خواهد توانست از امکانات و سرمایه‌های موجود در جهت رشد و شکوفایی بیشتر بهره‌برداری کند.

متاسفانه بخش زیادی از این حاشیه‌سازی‌ها در فوتبال ایران انجام می‌شود تا با وجود تمام سرمایه‌ گذاری‌ها در این رشته و اقبال جوانان به آن، نتوانیم بنا بر امکانات و استعدادهای موجود، در این رشته به موفقیت‌ها و توفیق‌های لازم دست یابیم.

از این منظر تمام فعالان عرصه ورزش اعم از ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران این عرصه، بویژه رسانه‌ها، باید هشدار رهبر معظم انقلاب در زمینه پایان دادن به حاشیه‌ها در ورزش را به گوش جان بشنوند.

بدیهی است اگر این فضای تخریبی و تحلیل برنده ورزش به سوی سازندگی و توجه به فضایل اخلاقی جهت و شتاب بگیرد، قادر خواهیم بود بیش از پیش استعدادهای بالای جوانان ایران را بر تارک ورزش دنیا شکوفا و سربلند ببینیم.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها