در نشست مطبوعاتی عنوان شد:

علت جدایی متکی از دولت احمدی نژاد

وزیر سابق امور خارجه کشورمان درباره علت جدایی خود از دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: بنده به دلیل نقدهایی که به دولت در حوزه سیاست خارجی داشتم کنار گذاشته شدم لذا نمی‌توان من را به دلیل اینکه از دولت جدا شده‌ام منتقد دانست.
کد خبر: ۵۴۷۱۶۱
علت جدایی متکی از دولت احمدی نژاد

منوچهر متکی در اولین نشست خبری خود درباره یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما امروز برای برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند و در این شرایط نقش رسانه‌ها آنچنان که در طول سالیان گذشته بسیار ممتاز و موثر بوده است در این دوره نیز نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.  
 
این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: سعی دارم اصولی که در برنامه‌ریزی‌هایم حاکم است را به اطلاع دوستان برسانم؛ ورود من به این میدان حاصل یک سال مطالعه و بررسی شرایط بوده تا اینکه نهایتا برای این اقدام مهم در کشور تصمیم‌گیری کردم.
 
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه برای مدیریت بهینه کشور باید بین بخش تصمیم‌گیرنده و موضوعی که درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود تعادل وجود داشته باشد، گفت:‌ اگر برای تصمیم‌های بزرگ افراد کوچک و ناکارآمد قرار بگیرند بحران مدیریت ایجاد می‌شود.  

وزیر سابق امور خارجه کشورمان ادامه داد: رئیس‌جمهور باید رفتار دولت را  برای مردم و سایر کشورها قابل پیش‌بینی‌ سازد تا بتواند براساس آن طرحی را تنظیم و رابطه برقرار کند.  
 
وی افزود: ما در دوران جدید حتما باید به تمام جهان نگاه‌مان را معطوف کنیم و سیاستی متوازن برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها اتخاذ کنیم.
 
متکی تصریح کرد: ما باید رابطه‌مان را با قدرت‌های بزرگ تعریف کنیم و بازی خلاقانه‌ای در مناسبات خارجی داشته باشیم.
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های برنامه‌ریزان می‌تواند درست باشد اما به درستی اجرا نشود، گفت:‌ اگر تصمیم خوبی مثل هدفمندی یارانه‌ها اتخاذ می‌شود اما به تمام جوانب آن توجه نشود آن وقت پولی که در جیب مردم قرار می‌گیرد در جای دیگری از مردم گرفته می‌شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نامه‌ای که در زمان اعلام کاندیداتوری خود خطاب به خانواده‌های ایرانی نوشت، گفت:‌ برنامه‌های دولت یازدهم باید بر نهاد خانواده استوار باشد؛ خانواده مهمترین مجموعه اجتماعی است لذا تاکید ما بر خانواده و مخاطب قرار دادن آن بوده و همچنین برای ارتقای جایگاه خانواده برنامه‌ریزی‌ خواهیم داشت.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برقراری روابط میان ایران و آمریکا گفت: آمریکا در صورتی که بتواند به صورت واقع‌بینانه با مسائل روبرو شود به طور حتم می‌تواند از فرصت مذاکره با ایران برخوردار باشد، اما این موضوع منوط به این است که  رویکردهای گذشته خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.  
 
وی افزود: طی ماه‌های اخیر زمزمه‌های جدیدی از سوی آمریکا برای برقراری رابطه با ایران مطرح شده است که این کشور می‌تواند از این فرصت به خوبی استفاده کند.  
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان اظهار داشت:‌ حضور من در عرصه انتخابات ریاست جمهوری توصیه‌ای تشکیلاتی نبوده است بلکه بنده طی یک سال مطالعه‌ای که انجام دادم به جمع‌بندی برای حضور در انتخابات دست پیدا کردم.  
 
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: در این جبهه افراد مختلفی حضور دارند و ما شاهد بودیم که این تشکل سیاسی سه نفر را به عنوان نامزدهای خود مطرح کردند اما باید این موضوع را در نظر گرفت که بنده فعالیت‌های خود را به صورت مستقل در انتخابات دنبال می‌کنم.  
 
متکی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا با احمدی‌نژاد و تعدادی از وزرا اخیرا دیدار داشته‌اید گفت: از زمان جدایی از وزارت امور خارجه دیداری با احمدی‌نژاد نداشتم.
 
وی درباره حوادث 14 اسفند سال 60 و تصویب عدم کفایت سیاسی بنی صدر، نخستین رئیس‌جمهور ایران اظهار داشت:‌ این حادثه برای کشور ما تلخ بود چرا که مردم با شوق انقلابی رئیس جمهور را انتخاب کردند اما بعد از مدت کوتاهی دیدند این رئیس‌جمهور از جایگاه ریاست جمهوری کل نظام را به چالش کشید؛ به نظر من این مسئله بسیار مهم باید مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار بگیرد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها