مایکل گونزالس فقط سه سال دارد اما در این سن کم رنج زیادی را متحمل شده است. درواقع، این کودک قادر به خوردن هیچ یک از مواد خوراکی عادی نیست.
کد خبر: ۵۴۴۷۹۳
بچه 3 ساله نمی تواند غذا بخورد

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پورال، مایکل و والدینش در ایالت فلوریدا سکونت دارند. از نظر ظاهری آنها یک خانواده عادی آمریکایی هستند. اما در واقع، زندگی روزمره آنها براساس تغذیه ویژه ای که مایکل به آن وابسته است، برنامه ریزی شده است.

پسربچه خردسال مبتلا به سندروم آنتروکولیت است ، یک بیماری ناشی از پروتئین های مواد غذایی.این بیماری چندان نادر نیست و معمولا به دلیل  حساسیت نوزاد شش ماهه تا یک ساله نسبت به شیر یا سویا است.

والدین معولا که خیلی زود متوجه این بیماری نزد کودکانشان می شوند زیرا نوزادان پس از نوشیدن شیر یا خوردن غذای کودک حاوی سویا آن را بالا آورده یا دچار اسهال می شوند. بنا براین والدین به انها مواد غذایی دیگری می دهند.

اما بیماری مایکل نادر است زیرا او قادر به خوردن غذاها نیست. درواقع، پسرک به استثنا غذای مایعی به نام "نئوکیت جونیور" که بخشی اعظم نیازهای بدن او را تامین می کند، هیچ چیز دیگری را نمی تواند هضم کند.

والدین مایکل به دلیل آلرژی های بی شمار غذایی وی راه دیگری بجز تغذیه روزانه او با این غذای مایع ویژه ندارند. مایکل از 11 ماهگی تاکنون فقط با "نئوکیت جونیور" تغذیه می شود.

اما اکنون مدتی است که اوضاع برای این خانواده دشوار شده است. با تغییراتی که در ترکیبات این غذای مایع از سوی کارخانه تولید کننده ایجاد شده مایکل نسبت به این خوراک منحصربفردش نیز حساسیت پیدا کرده است.

به گفته خانواده گونزالس، شرکت نوتریسیا سازنده "نئوکیت جونیور" فرمول و ترکیبات آن را تغییر داده است. والدین مایکل که هیچ جایگزینی را برای این غذا ندارند به شدت نومید و نگران شده اند.

آنها مقدار متنابهی از شیشه های  نوع قدیمی این غذا را ذخیره کرده اند اما تاریخ مصرف آنها فقط تا ماه اکتبر آینده است. جنیفر گونزالس جرات نمی کند آنچه را که پس از انقضای تاریخ مصرف این غذا برای فرزندش رخ خواهد داد ، متصور شود.

شرکت نوتریسیا در بیانیه ای اعلام کرد: ما مشکل خانواده گونزالس را درک می کنیم. ما این خانواده و پزشکشان را با بهترین کارشناس های تغذیه آشنا کرده تا بتوانند غذایی جایگزین را برای تغذیه مایکل بیابند.

تا آن زمان، مایکل باید در جهانی بدون غذا به زندگی اش ادامه دهد. جنیفر مادرش می گوید: او با مزه میوه ها، گوشت، شکلات حتی شیر واقعی بیگانه است.

وی از اینکه راه حلی برای تغذیه فرزندش پیدا نشود بسیار نگران است. مترجم: بهرام افتخاری.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها