رمزگشایی از «زنده‌ باد بهار»

صادق زیباکلام می‌گوید: شانس تایید صلاحیت مشایی از طرف شورای نگهبان صفر به نظر می‌رسد و ممکن است آقای احمدی‌نژاد در این فکر باشد که برای مشایی از طرف رهبری تاییدیه بگیرد.
کد خبر: ۵۴۴۶۹۰
رمزگشایی از «زنده‌ باد بهار»

به گزارش نامه تکرار شعاری که گفته می‌شود شعار انتخاباتی نزدیکان محمود احمدی‌نژاد است (آن هم در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و در سخنرانی رسمی رئیس دولت)، بار دیگر تحرکات انتخاباتی اسفندیار رحیم‌مشایی را مورد توجه قرار داد .

«زنده‌باد بهار» شعاری بود که احمدی‌نژاد بارها در سخنرانی سالگرد پیروزی انقلاب تکرار کرد و پیش از آن نیز، در سفر به مصر، بیان شده بود. در همین رابطه صادق زیباکلام، علت پررنگ شدن دوباره مشایی را مرتبط با انتخابات سال آینده می‌داند.

وی در مورد شعار «زنده‌باد بهار» که از سوی حامیان دولت مطرح شده، گفت: این شعار نوینی است که می‌خواهد بگوید اگر مشایی رئیس‌جمهور شود، دولتش متفاوت از اطلاح‌طلبان و هاشمی و جناح راست خواهد بود. پس اسمش را بهار گذاشته‌اند، یعنی یک حیات تازه.

عقب نشینی آمریکا و نفوذ ایران

روزنامه واشنگتن پست با چاپ مقاله ای با عنوان«عقب نشینی آمریکا یعنی افزایش نفوذ ایران» ضمن اظهار نا رضایتی ازخروج نیروهای آمریکایی از عراق نوشت:خطر کنونی، این است که در عراق یک دولت به وجود آید که روسای اصلی آن از دوران تبعید در ایران باز گشته اند و در حال گشایش زنجیره ای از دفاتر سیاسی، تاسیس یک برنامه خدمات اجتماعی برای کمک به بیوه زنان و کودکان یتیم و راه اندازی شبکه ای از مدارس مذهبی هستند.

در این مقاله که به قلم  جنیفر روبین نوشته شده آمده است: ما در حالی که با سهل انگاری در لیبی دور افتخار می زدیم، به القاعده اجازه دادیم که در آن کشور جای پا کسب کند و در حالی که افول القاعده را جشن می گرفتیم، القاعده در کشور اسلامی مغرب در حال گسترش در شمال افریقا بود .

اصلاح طلبان با نظام قهر نمی کنند

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از دانشجویان رشته‌های مدیریت و اقتصاد دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف به رشته علوم انسانی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان هیچگاه بدنبال براندازی نبودند و بصورت مسالمت آمیز خواستار اصلاح امور بوده و هستند.

به گزارش مشرق،وی افزود: هیچ کدام از صلاح طلبان آلترناتیو نظام نیستند. ما نظام را قبول داریم و می‌گوییم در داخل نظام باید اصلاحات صورت بگیرد. ما به عنوان اصلاح طلبانی که جریانی اصیل در ایران محسوب می‌شود نه می توانیم با نظام قهر کنیم و نه باید قهر کرد.

عارف گفت: من هیچ گاه نمی‌گویم که حتما باید به دوران آقایان هاشمی و خاتمی برگردیم باید از تجربه آن زمان و حتی تجربه سالیان اخیر برای اصلاح امور استفاده کرد و اگر در این هشت سال هم جایی کار خوبی صورت گرفت،باید آن را ادامه داد. ما اصلاح طلب هستیم و اصلاح می‌کنیم. قرار نیست تصمیماتی که در این هشت سال گرفته شده را نادیده بگیریم. تصمیمات ناگهانی و جهشی و خلق‌الساعه برای کشور هزینه دارد و باید از آنها حتی الامکان پرهیز کرد.

اعمال فشار همزمان با مذاکرات

در حالی که امروز مذاکرات ایران و 5 + 1 در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، و در حالی که غرب ادعا می‌کند که با بسته پیشنهادی تغییر یافته و مثبتی با ایران وارد مذاکره خواهد شد، روز گذشته سناتورهای آمریکایی با فشار برای افزایش تحریم بر علیه ایران، نامه ای به بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا ارسال کرده و خواهان فشار بیشتر بر ایران شده‌اند.

به گزارش تابناک، طرحی که سنای آمریکا هفته قبل و در خصوص فشار بر بانک مرکزی اروپا برای ممانعت از استفاده ایران از سیستم Target2 این بانک، تدوین کرده بودند روز گذشته با نامه ای که این مجلس به اروپا فرستاده است، منجر به تشدید فشار بر بانک مرکزی اروپا برای تحریم بیشتر ایران شده است.

در این نامه سناتورهای آمریکایی اذعان کرده‌اند که: ما شدیداً در تلاش هستیم تا همه اقدامات لازم و فوری برای کوتاه کردن دست ایران از منابع مالی یورویی و استفاده از سیستم Target2 را صورت دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
آقای زیبا كلام به فرض هم رهبری ما بخوان هر تصمیمی بگیرن باید از شما كسب تكلیف كنن؟ ریاست جمهوری ما آدم پاك و درستیه اینقدر خودتون خسته نكنین.زنده باد بهار..!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
در مورد رمز گشایی از زنده باد بهار ؟ آیا درست است به كسی استناد كنید كه تا به امروز همه به او تاخته اند ؟اگر با آقای احمدی نژاد بواسطه جو سازی های هاشمی مخالف هستید اقلا جوانمردانه سخن بگویید نه از سر سر سپردگی و جو زدگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
عجب كشفی كردن! واقعا ممنون از این لطفی كه به حال مردم ایران دارند!بجای این حرفا، مشكلات مردم و حل كنند و به درد مردمی كه واسه نون شبشون محتاجن برسند لطفا.
ك.س
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
۰
۰
جناب آقای زیبا كلام به جای این حرفا به داد مردمی برسید كه واقعاً دارن به خاطر این همه گرانی ها دست و پا می زنن.
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
۰
۰
در آقای احمدی نژاد صداقت وخدمتگذاری رجایی را می بینم.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
۰
۰
ممنون از رمز گشاییتون , پس زنده باد بهار

نیازمندی ها