بسته پیشنهادی آمریکا به ایران

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورش «بسته ای پیشنهادی برای ایران» در قراقستان دارد.
کد خبر: ۵۴۴۳۷۷
بسته پیشنهادی آمریکا به ایران

به گزارش نامه نیوز، هیات‌های مذاکره‌کننده گروه کشورهای 1+5 با ایران صبح امروز(دوشنبه) به وقت محلی وارد آلماتی شدند. قرار است ایران و 1+5 روز سه‌شنبه 8 اسفند دور جدید مذاکرات هسته ای را برگزار کنند.

در همین راستا «الن ایر» در گفت و گو با بی بی فارسی با بیان اینکه «کار دیپلماسی پای میز مذاکرات است» افزود: نماینده ایران که به قراقستان تشریف بیاورند با احترام متقابل و حسن نیت به دنبال آن هستیم که ببینیم می توانیم راه حلی پیدا کنیم. رهبر ایران و رئیس جمهور ما فرمودند داشتن بمب اتمی قابل قبول نیست و این نشان می هد جای مذاکره هست.

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه «نمی شود به صورت رسانه ای مذاکره کرد» افزود: اصل مطلب این است اگر ایران تعهد را درباره برنامه صرفا صلح آمیز انجام دهد تحریم ها لغو خواهد شد. ما با جدیدت، حسن نیت و احترام متقابل به قراقستان می رویم تا با ایران همکاری کنیم، تا به سوی توافق بلند مدت پایدار جامع و مرضی الطرفین حرکت کنیم.

توصیه دیپلمات انگلیسی به آمریکا

"پیتر جنکینز" دیپلمات زبده انگلیسی است که تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج به پایان رسانده  و در سال های 2001 تا 2006، سفیر انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است در تازه ترین مقاله خود لوب لاگ،به آمریکا توصیه می کند که مذاکره دوجانبه با ایران نادیده گرفته نشود.

وی می نویسد: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به طور شفاف چهره ای است که از جنگ، درگیری و بدبینی پرهیز دارد و به حل مجادله از طریق گفت و گو پایبند است. جان کری، وزیر امور خارجه و چاک هگل، وزیر دفاع پیشنهادی نیز در طرح دیدگاه های خود به طور متوازن در این زمینه عمل کرده اند.با این وجود، ایران امیدوار است آمریکا در تعامل با تهران رویکردی همراه با احترام را دنبال کرده و از تهدید علنی تهران به اقدام نظامی در زمانی که گفت و گو ها در جریان است، دست بردارد.

توافق منافقین با «طارق‌الهاشمی»

یکی از اعضای جداشده از گروهک تروریستی منافقین از توافق محرمانه میان این گروهک با معاون فراری سابق رئیس‌جمهور عراق خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق،  «احمد حسن کامل» یک عضو تازه جداشده از سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) از توافق مخفیانه هیئت سیاسی این سازمان به نمایندگی از مریم رجوی با «طارق الهاشمی» معاون سابق محکوم به اعدام رئیس جمهور عراق، در ترکیه خبر داد.

او گفت که الهاشمی هفته گذشته در ترکیه با هیئتی به نمایندگی مریم رجوی دیدار کرده و به آنها وعده داده که در ازای همکاری‌شان جهت برکناری مالکی از قدرت مقدمات ابقای آنها در عراق را فراهم کند.

 ایثارگری یک صهیونیست

در حادثه سه سال پیش حمله اسراییل به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره که عازم نوار غزه بود، 9 شهروند ترکیه ای کشته شدند . دولت آنکارا پس از آن حادثه خواستار عذرخواهی رسمی تل آویو شده است اما مقامات رژیم اسراییل تا کنون حاضر به عذرخواهی از ترکیه نشده اند.

روزنامه هاآرتص اسراییل نوشت که " ایهود باراک " وزیر دفاع  رژیم صهیونیستی که در آستانه کنار رفتن از عرصه سیاست این رژیم است به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای اسراییل پیشنهاد داده تا در آستانه برکناری از عرصه سیاست وظیفه عذرخواهی از دولت ترکیه به دلیل حمله سال 2010 به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره را بر عهده بگیرد.

هاآرتص به نقل از باراک نوشته است:" من هر چه باشد در آستانه خداحافظی از سیاست هستم.من حاضرم شخصا عذرخواهی کنم و هزینه های پس از عذرخواهی را نیز به جان بخرم."

واکنش احمدی‌نژاد با رد صلاحیت احتمالی مشایی

امیر محبیان، کارشناس مسائل سیاسی  در گفت‌وگو با ایسنا به تحلیل واکنش احمدی‌نژاد با رد صلاحیت احتمالی مشایی اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد معتقد است که شورای نگهبان شواهدی برای رد صلاحیت مشایی ندارد و اگر دارد، رو کند و در نهایت اگر "مصطفی معین" می‌تواند از حکم حکومتی بهره بگیرد ما چرا نتوانیم؟

وی افزود: برداشت آقای احمدی‌نژاد با توجه به نگاه مهندسی خاصش این است که باید طرح جایگزین داشته باشد. آقای احمدی‌نژاد از خود می‌پرسد اگر مشایی نشد پس چه کسی؟ حتما در این مورد می‌اندیشند که کسی باشد که شرایط لازم را داشته باشد. شرط اول اینکه از فیلتر شورای نگهبان بتواند عبور کند. دوم، اطاعت بیشتری از نوع نگاه احمدی‌نژاد داشته و با باورهای او همسو باشد و سوم اینکه بعد از آنکه پیروز شد ساز استقلال نزند و مسیر دیگری را نرود.

محبیان تصریح کرد:«زنده باد بهار»  شعار هواداران آقای احمدی‌نژاد است و ایشان تلاش دارد این جمله به شعار عمومی تبدیل شود تا بتواند بدون حمایت از کاندیدای خاص و صرفا با تکرار این شعار، پیامش را به مردم بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
باید بسیار متاسف باشیم كه فصول خدا هم دستاویزی برای رندی سیاستمدارن شده است .همه حنا ها بیرنگ شده اند بجز چهار فصل خدا

نیازمندی ها