برق​طلا، چشم دزدها را خیره کرد

زن جوان که به قصد سرقت طلاهای دوستش، با همدستی برادر شوهرش و دو مرد دیگر نقشه آدم‌ربایی و سرقت را طراحی کرده بود، همراه دو نفر از متهمان دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۲۹۹۷
برق​طلا، چشم دزدها را خیره کرد

سارقان برای این‌که نقشه دزدی‌شان لو نرود و همه چیز عادی جلوه کند، طراح اصلی سرقت را هم همراه مالباخته ربوده و دست‌هایش را بسته و طلاهایش را سرقت کرده بودند.

به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن امسال دو زن با حضور در پایگاه نهم اداره آگاهی تهران در شهرری، علیه سه مرد به اتهام آدم ربایی و سرقت اموالشان شکایت کردند.

در تحقیق از شاکیان معلوم شد، آنها در نزدیکی ایستگاه متروی علی آباد تهران سوار یک خودروی پراید شده‌اند که در میانه راه دو مرد نیز به‌عنوان مسافرسوار خودرو شده‌اند و در میانه‌راه راننده به سمت سه راهی امین‌آباد تغییر مسیر داده و دو مرد مسافر با تهدید چاقو و زدن دستبند به دستشان، پول و طلاهایشان را به ارزش ده میلیون تومان سرقت می‌کنند و با انداختن دو شاکی از خودروی در حال حرکت به بیرون، متواری می‌شوند.

با اطلاعات به‌دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد.

زن شاکی، پلیس را به سارقان رساند

در ادامه تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند، دزدها برای پس دادن اموال، فقط با یکی از شاکیان تماس گرفته و در قبال آن پول خواسته‌اند. این در حالی بود که یکی از زنان شاکی با حضور در مرکز پلیس می‌خواست از شکایت خود صرف نظر کند که همین موضوع، شک ماموران را برانگیخت.

به این ترتیب، ماموران رفت و آمد‌های این زن را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و متوجه شدند این زن سارقان را می‌شناسد.

با به دست آمدن این سرنخ و با هماهنگی قضایی، این زن دستگیر شد و اعتراف کرد با همدستی برادر شوهرش و دو نفر از دوستان وی، نقشه این دزدی را عملی کرده است.

متهم درباره نحوه این سرقت گفت: باردار بودم و شوهرم وضع مالی خوبی نداشت تا این که در جریان ملاقات با دوست خواهرم متوجه شدم او طلای بسیاری همراه خود دارد و وسوسه شدم طلاهایش را بدزدم بنابراین با او طرح دوستی ریختم و در ادامه موضوع سرقت را با برادر شوهرم در میان گذاشتم که او قول همکاری داد.

اعتراف متهم

طراح نقشه سرقت اضافه کرد: روز حادثه به خانه خواهرم رفتم و در تماس با دوستم ـ شاکی پرونده ـ از او خواستم برای رفتن به مطب پزشکم با من همراه شود.طبق توافق با برادر شوهرم به‌عنوان مسافرسوار خودرویش شدیم و در ادامه مسیر دو همدستش نیز سوار خودرو‌ شدند و سپس با زور و تهدید چاقو ما راربوده و به خارج از شهر منتقل کردند.

وی یادآور شد: آنها ما را ربوده و طلاهایمان را سرقت کردند و ما را از خودرو به بیرون انداختند و طوری وانمود کردند که مرا نمی‌شناسند. چند ساعت بعد همدستانم به خانه‌مان آمدند و طلاهایم را همراه بخشی از طلاهای مسروقه دوستم به من دادند و بقیه را هم خودشان برداشتند.

سرهنگ رستمی رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری در این باره گفت: در پی اعتراف زن سارق، همدستان وی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دو روز پیش در پی عملیات‌ جداگانه‌ دستگیر شدند.

وی افزود: در پی اعتراف متهمان برای آنها قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها