آخر هفته‌ای دیدنی با شبکه مستند سیما

مستندهای جدید و جذاب «صفر مطلق»، «داستان علم»، «آنتارکتیکا» و «علم و اسلام» در روزهای پایانی هفته از شبکه مستند سیما پخش می شوند.
کد خبر: ۵۴۲۴۵۵
آخر هفته‌ای دیدنی با شبکه مستند سیما

به گزارش روابط عمومی سیما، «صفر مطلق» مستندی علمی درباره تاثیر سرما و به طور کامل دما بر زندگی انسان است و جدیدترین اکتشافات دانشمندان در این حوزه را به تصویر می کشد. این مستند را یان دانکن در سال 2007 ساخته است و چهارشنبه دوم اسفند ماه ساعت 21 به روی آنتن شبکه مستند می رود.

مستند «داستان علم» محصول سال 2010 که در شش قسمت60 دقیقه ای ساخته شده، روایت گر سفر هیجان انگیز و شگفت آور مایکل موسلی به دنیای علم است که در این راه به بررسی تاریخ تکامل علم می‌پردازد. او در این سفر اسراری از تاریخ علم را به نمایش می کشد و قدم به قدم همراه با نظریه های علمی و قصه های جذاب دانشمندان پیش می رود.

«داستان علم» را جرمی ترنر کارگردانی کرده است و پنج شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.

« آنتارکتیکا » نیز به کارگردانی جان ویلی درباره منطقه ای دست نیافتنی در قطب به همین نام است و شرایط اقلیمی عجیب و باورنکردنی این منطقه را بررسی می کند. این مستند جمعه 4 اسفند ماه ساعت 17 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

گفتنی است، مستند «علم و اسلام» جمعه 4 اسفند ماه ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود. «علم و اسلام» را تیموس بورن در سال 2009 ساخته است. این مستند با اجرای فیزیکدان شهیر عراقی جمال الخلیلی  به تحولات تاثیرگذار علمی جهان اسلام و دانشمندان مسلمان در طول تاریخ می پردازد و نشان دهنده تحولات و دستاوردهای دانشمندان بزرگ ایرانی، عراقی، مصری و... است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها