یک متخصص کودکان گفت: بروز علائم آلرژی‌های غذایی در کودکی ممکن است پیش درآمد آسم در بزرگسالی باشد.
کد خبر: ۵۴۲۱۷۳

دکتر منصور بهرامی، متخصص کودکان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که حدود 8 درصد کودکان به نوعی از آلرژی‌های غذایی رنج می‌برند، افزود: نشانه‌های آلرژی‌های غذایی در دستگاه تنفسی عموما سریع بروز می‌کنند و شامل آبریزش بینی، ریزش اشک همراه با التهاب ملتحمه، عطسه، خارش چشم و بینی، التهاب حنجره، سرفه‌های خشک، خس‌خس سینه و تنگی نفس و آسم است.

این متخصص کودکان تاکید کرد: رینیت آلرژیک که به طور شایع در آلرژی‌های غذایی دیده می‌شود، می‌تواند همراه علائم آلرژی‌های غذایی در ارگان‌های دیگر مثل پوست، گوارش و تنفس هم بروز یابد.

مقابله گردو و بادام با چربی‌های بد خون

یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: چربی‌های غیراشباع آجیل‌ها و مغزدانه‌ها باعث از بین رفتن چربی‌های بد خون می‌شود و با پاک‌کردن رگ‌ها از چربی‌ به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با فارس افزود: آجیل با داشتن آهن، ویتامین B، پروتئین گیاهی، انرژی بالا و چربی غیر اشباع جزو گروه مغزدانه‌ها محسوب می‌شود، پس بهتر است در میان‌وعده‌ها از آن استفاده شود.

این متخصص تغذیه با بیان این‌که آجیل‌ها چربی بالایی دارد، ادامه داد: چربی‌هایی که در مغز دانه‌ها وجود دارد بسیار مفید است و حتی بعضی از ترکیبات آجیل مثل گردو و بادام با کاهش چربی‌های نامطلوب خون باعث تنظیم و تعادل فشار خون می‌شود و در نهایت به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. این مشاور تغذیه با بیان این مطلب که آجیل به علت داشتن انرژی بالا برای بچه‌ها مفید است ، تاکیدکرد: آجیل را نباید نزدیک وعده‌های اصلی غذایی خورد؛ چرا که جانشین غذای اصلی نمی‌شود و جلوی اشتهای فرد برای خوردن غذای اصلی را می‌گیرد. همچنین با وجود چربی‌های مفید در آجیل، نباید در مصرف آن افراط کرد: چرا که باعث چاقی می‌شود.

وی افزود: نمک زیاد موجود در آجیل‌ها باعث کاهش جذب مجدد کلسیم در کلیه‌ها شده و باعث می‌شود مقدار زیادی از کلسیم از راه ادرار دفع شده و این کاهش کلسیم نیز باعث پوکی و نرمی استخوان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها