مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

مرمت مسجد مولانای تبریز به پایان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی از پایان یافتن بخش عمده‌ی مرمت مسجد جامع شهرستان هشترود خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۳۵۴
پایان مرمت مسجد جامع هشترود

تراب محمدی گفت: این مسجد قدمتی معادل دوره قاجار دارد و از ظرایف و زیبایی‌های ابنیه آن دوره برخوردار است.

وی با بیان اینکه مرمت بنای اصلی مسجد در سال‌های پیش به پایان رسیده است، افزود: از سال گذشته کار بر روی قسمت های الحاقی و توسعه جبهه شمالی بنا ادامه داشت که هم اکنون بخش عمده آن به پایان رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: خاکبرداری قسمت الحاقی، ایجاد دیوار حائل، اجرای اسکلت بتنی و اجرای شمشهای قائم و افقی با دیواره‌های آجری مطابق با طرح قبلی و موجود مسجد از جمله اقدامات توسعه‌ای انجام شده در بخش الحاقی این مسجد است.

او افزود: اجرای کمرپوش زنانه مسجد، تخریب و جمع آوری دیوار بین بخش توسعه و جدید و تکمیل طاق الحاق بخش قدیم با بخش توسعه‌ای از دیگر اقدامات انجام شده در ترمیم و گسترش مسجد جامع هشترود به شمار می‌رود.

محمدی محوطه سازی و مرمت حوض و فواره‌های داخل حیاط را بازسازی‌های جزئی باقی مانده در مسجد هشترود دانست و گفت: مسجد جامع هشترود با برخورداری از معماری سنگ و چوب، از بخش‌های مختلفی مانند ایوان، ستون‌های سنگی، طاق‌های آجری، کمرپوش زنانه، چشمه و پنجره‌های چوبی تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، شهرستان هشترود در فاصله‌ی 33 کیلومتری تبریز قرار گرفته است که وجود محوطه‌های باستانی فراوان ن نشان‌دهنده‌ی ارزش‌های تاریخی و سابقه تمدنی این منطقه به شمار می‌رود. «قلعه ضحاک»، «بقعه بایزید بسطامی» و «مسجد جامع هشترود» در زمره‌ی شاخص‌ترین آثار این شهرستان به شمار می‌روند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین فرهادی .فرزند حاج ابراهیم فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
۰
۰
زنده باد :زادگاه پدری:موطن نیاكان و اجداد من .بیاد روز هایی كه پدرم درقید حیات بود وبا هم به هشترود وبه منزل اقوام می رفتیم. و اكنون هزار افسوس كه دیگر بسیاری از این عزیزان در این دنیا نیستند وبه دیار باقی شتافتن.وچند روز دیگر برای مراسم چهلم عزیزی از بازماندگان پدرم(حاج سلطانعلی فرهادی)به هشترودخواهم رفت.ولی بدون پدرم وبا خاطرات بسیاری ازاو:یاشاسین هشترود. اذربایجان.14/12/1391

نیازمندی ها