شبکه‌ آی‌فیلم پخش سریال «هزاردستان» ساخته زنده‌یاد علی حاتمی را آغاز کرده است. این سریال هر روز در دو نوبت از این شبکه پخش می‌شود. پخش اول آن ساعت 10 صبح است و ساعت 18 هم برای دومین بار به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۵۳۹۶۱۱

سریال هزاردستان تاریخ معاصر ایران را از زاویه‌ای جدید به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های این سریال دراماتیک هستند اما مابه‌ازای آنها را می‌توان در تاریخ واقعی هم یافت. در این سریال جمشید مشایخی نقش رضا خوشنویس را بازی می‌کند.

مرحوم حاتمی درباره این شخصیت گفته بود: رضا خوشنویس تلفیق شخصیت‌هایی مانند عمادالکتاب، میرزارضا کلهر و کریم دواتگر است.

عزت‌الله انتظامی هم در یکی از بازی‌های درخشان و ماندگار خود در سریال هزار دستان نقش خان‌مظفر را بازی کرده است. خان‌مظفر هم به گفته حاتمی برداشتی آزاد از شخصیت عبدالحسین میرزا فرمانفرماست.

از دیگر بازیگران سریال هزاردستان که ساخت آن هشت سال طول کشید و تولید آن بهانه‌ای شد برای ساخت شهرک سینمایی غزالی می‌توان به داوود رشیدی (مفتش شش انگشتی)، محمدعلی کشاورز (شعبان بی‌مخ)، علی نصیریان (ابوالفتح)، جهانگیر الماسی، پرویز پورحسینی، محمد مطیع، جعفر والی و زنده‌‌یادان جهانگیر فروهر، رقیه چهره‌آزاد، مهری ودادیان و... اشاره کرد.

سریال هزاردستان دوبله شده است. در این سریال بهترین دوبلورهای ایرانی به جای شخصیت‌های هزاردستان صحبت کرده‌اند که از میان آنها می‌توان منوچهر اسماعیلی (عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و جمشید لایق)، ناصر طهماسب (علی نصیریان، جهانگیر فروهر و نعمت‌الله گرجی)، ایرج ناظریان (داوود رشیدی)، بهرام زند، احمد رسول‌زاده، ژرژ پطروسی، حسین عرفانی، خسرو خسروشاهی، مهین کسمایی و جلال مقامی را نام برد.

موسیقی سریال هزاردستان، یکی از بهترین موسیقی‌هایی است که برای سریال‌های ایرانی ساخته شده است. موسیقی این سریال را زنده‌ یاد مرتضی حنانه ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها