در دیدار مقابل صنعت نفت؛

مظلومی، زاید را خط زد!

نگذاشتند به تراکتور سازی بروم

مظلومی: فوتبال ما جو مسمومی دارد

سرمربی سابق استقلال می‌گوید زخم خورده چند رسانه خاص است اما نمی تواند در مقابل آنها واکنش خاصی داشته باشد چرا که صد برابر به خود او بر می گردانند.
کد خبر: ۵۳۹۴۸۰
مظلومی: فوتبال ما جو مسمومی دارد

سرمربی سابق استقلال می‌گوید زخم خورده چند رسانه خاص است اما نمی تواند در مقابل آنها واکنش خاصی داشته باشد چرا که صد برابر به خود او بر می گردانند.
پرویز مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از جبهه گیری های چند ماه اخیر علیه او  درباره شرایط فوتبال ایران گفت: متاسفانه فوتبال ما جو مسمومی دارد و باید جلوی این فضا گرفته شود و سالم و ناسالم از یکدیگر تفکیک شوند. همین جو مسموم موجب دارندگی مردم از فوتبال شده است در یک بازی حساس چیزی در حدود 20 هزار نفر به استادیوم می‌آیند و این در حالی است که که در گذشته این گونه نبود و در یک بازی حتی معمولی 70 هزار تماشاگر به استادیوم می‌آمد.
او در ادامه افزود: باید سره را از ناسره جدا کرد. کاری که در ایتالیا انجام شد و با یک حرکت گاز انبری بسیاری از مشکلات را حل کردند. ما هم باید همین کار را بکنیم. ستاد منشور اخلاقی باید حمایت می‌شد و به اعتقاد من راهش متوقف شده است و آن حرکت اولیه‌ای که انجام می‌شد فراموش شده است و کسی احساس خطر نمی‌کند. آن عده از مربیانی هم که مدتی به دسته اول فرستاده شده بودند فکر می‌کنم می‌خواستند تا فرصت مجددی به آنها بدهند و متاسفانه برخورد قاطعی نداریم و می‌بینید این وضعیت فوتبال ماست.
سرمربی سابق استقلال در ادامه افزود: من و امثال من پشتیبان ندارند و تیمی هم ندارند. بارها شده تا مرز قرارداد رفته‌ام و به یکباره در آخرین لحظه همه چیز بر هم خورده است و البته این را هم بگویم که بسیاری از مدیران هم به دنبال مربیان سالم هستند. در آغاز فصل با تراکتورسازی قرارداد بستم، ولی یک عده که نمی خواستند من به تبریز بروم از قول من زدند که خونم آبی است و یا دلم در استقلال مانده است. درست است که من استقلالی هستم، ولی من در تیم‌های دیگر هم سرمربی بوده‌ام و با تمام قوا برابر استقلال مربیگری کرده‌ام و بارها با سایر تیم‌ها موفق به برد استقلال شده ام، من حتی همان زمان به آقای جعفری گفتم که این حرف‌ها را به دروغ از قول من زده‌اند و ایشان هم تلاشش را کرد، ولی کار از کار گذشته بود. گویا به صلاح عده‌ای نبود تا به آنجا بروم و این در حالی است که دو سال در آنجا حضور داشته‌ام.

او در ادامه گفت: من همواره در هر تیمی که رفته ام عقاید خودم را داشته‌ام و خدا هم کمکم کرده است و باید در همه جا تیم داشته باشید تا موفق شوید. عده‌ای همواره به من می‌گفتند وقتی به استقلال رفتی تیم درست کن تا از تو حمایت شود، ولی من توجهی به این مسایل نداشتم و کار خودم را انجام دادم. من اگر پشتیبان داشتم با توجه به کارنامه‌ام سال سوم هم در استقلال حضور داشتم.

مظلومی در ادامه با انتقاد از صحبت‌های جانبی در کنفرانس‌های خبری پیش از بازی‌ها گفت: کنفرانس‌های پیش از بازی برای مسایل فنی است و می‌توان درباره مسایل جانبی در طول هفته‌ صحبت کرد. در کنفرانس پیش از بازی تنها به مسایل فنی بازی باید توجه کرد و باید برای این نشست‌ها چارچوبی قرار بدهند. مثلا در نشست‌های لیگ قهرمانان آسیا اگر سوالی خارج از بازی پرسیده شود، نماینده AFC مانع از پاسخگویی سرمربی می‌شود.

او در ادامه نقش رسانه‌ها را در این باره این گونه توصیف کرد: رسانه‌ها در این باره بسیار هوشمندند و من خودم جوبش را خورده‌ام. همان شایعه در زمان پیوستنم به تراکتورسازی از سوی عده‌ای از اهالی رسانه منتشر شد و البته این که افراد یک تیم رسانه ای را به عنوان حامی داشته باشند، در دنیا یک مساله پذیرفته شده است، ولی متاسفانه در ایران این مساله بیشتر است.

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا آن تیم رسانه ای که به فعالیت علیه او اقدام می کرده است را می‌شناسد یا خیر؟ گفت: من آنها را به خوبی می‌شناسم، ولی اگر نسبت به آنها عکس العمل نشان می‌دادم 100 برابر به خودم بر می‌گرداندند، خود مردم می‌دانند منظورم کدام رسانه است و نیازی به توضیح نیست.

او در ادامه افزود: دو سال تیم من بهترین خط حمله را داشت و آمار گلزنی بسیار خوبی داشتیم و در شش داربی آمار 11 گل زده را داشتیم و شما دیدید بعد از داربی اخیر روزنامه‌ها تیتر زدند یا داربی‌های مظلومی بخیر! ولی به من در آن زمان تهمت ضعیف بودن و دفاعی بازی کردن می‌زدند تا مرا خراب کنند. این در حالی بود که من با سیستم‌ 1-3-2-4 که سیستم‌ روز دنیا بود در میدان حاضر می شدم که در دفاع قابلیت‌های بالایی داشت و در حمله هم می توانست با سه مهاجم در حملات حاضر شود. من ایده‌های بزرگی داشتم و موفقیت‌هایی را هم به دست آوردم ولی ...

مظلومی درباره تیم ملی هم گفت: تیم ما حمایت می‌خواهد و خود من انتقادات زیادی از کی‌روش دارم، ولی در این شرایط باید از تیم ملی حمایت کنیم. از سویی نباید فریب برد برابر لبنان را بخوریم، ولی با حرکاتی که از بازیکنانمان و نوع فوتبالشان دیدم به آینده امیدوار شوم و امیدوارم در سه بازی آینده ما در مقدماتی جام جهانی هم بتوانیم بازی‌های شناوری از تیم ملی شاهد باشیم.

سرمربی سابق استقلال درباره جدایی رحمتی و عقیلی از تیم ملی گفت: با رحمتی چندی پیش در این باره صحبت کردم و موافق خداحافظی‌اش از تیم ملی نیستم. ای کاش با کی‌روش در این باره صحبت می‌کرد. مطمئن باشید همان قدر که دورگه‌ها در روند تیم ملی موثر هستند، رحمتی هم بازیکن بزرگی است و حضورش بسیار موثر است و باید دلیل جدایی‌اش را می پرسیدند، اما هادی عقیلی اشتباه کرد و نباید هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت شود، فکر کند که حتما جزو 11 بازیکن اصلی است. پشت کردن به تیم ملی با خداحافظی متفاوت است. فرهاد مجیدی به تیم ملی دعوت شد، ولی با عذرخواهی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد و کی‌روش هم متقابلا از او تشکر کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها