یکی از بازیگران شناخته شده‌ای که در مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» حضور دارد و بازی او با استقبال مردم روبه‌رو شده، داوود رشیدی است؛ بازیگری که طی سه دهه اخیر آثار ماندگاری در تلویزیون از او دیده‌ایم و این بار هم برای نقش تازه و متفاوتش، انرژی زیادی گذاشته تا نقش به قول خودش هدر نرود و بازتاب خود را داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۰۹۰۶

این نکته را رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: برای خلق هر نقشی باید وقت گذاشت و آن را تجزیه کرد. وقتی من به عنوان بازیگر درک درستی از نقش داشته باشم مسلما بهتر می‌توانم آن را بازی کنم.

یکی از ویژگی‌های سریال تلویزیونی کلاه پهلوی حضور عوامل حرفه‌ای در جلوی دوربین و پشت دوربین است. وقتی اثری چنین امتیازی داشته باشد، مسلما کار برای من به‌عنوان بازیگر راحت‌تر می‌شود.

در این مجموعه، ضیاء‌الدین دری سر فرصت کارش را انجام می‌داد؛ بنابراین بازیگران را برای ایفای نقش نگران نمی‌کرد، بلکه سعی داشت با صبوری کار را جلو ببرد.

این بازیگر اشاره می‌کند که برای ایفای نقش کشیش موسیو آلفونس در کلاه پهلوی به تحقیقات نیاز نداشته است.

او گفته است: زمانی که در فرانسه به سر می‌بردم با کشیش‌ها زندگی می‌کردم، بنابراین به تحقیقات نیاز نداشتم و اطلاعات کاملی در ارتباط با نقشم داشتم.

‌کودک درون «شهریاری» هنوز زنده است

محمد مسلمی، کارگردان «فیتیله» درباره حضور محمود شهریاری در سری جدید این برنامه به ایسنا گفته است: در سری جدید برنامه فیتیله‌ به خاطر رویکرد جدیدمان از حضور محمود شهریاری به عنوان مجری برنامه استفاده می‌کنیم.

استفاده از یک مجری در سری جدید برنامه فیتیله‌ به این خاطر است که نگاهمان علاوه بر کودک به خانواده هم خواهد بود.

به همین علت تصمیم گرفته‌ایم از یک مجری محبوب استفاده کنیم تا دهمین سال تولد فیتیله‌یی‌ها را بهتر برگزار کنیم.

مسلمی درباره دلایل استفاده از محمود شهریاری، گفته: به خاطر پرانرژی بودن آقای شهریاری از وی به عنوان مجری در فیتیله‌ای‌ها استفاده کرده‌ایم؛ چرا که معتقدم هنوز کودک درونش زنده است.

به زاویه‌های پنهان جنگ کمتر پرداخته‌ایم

پژمان بازغی این روزها در سریال «دولت مخفی» نقش جوانی به نام سعید را بازی می‌کند که در دوران جنگ به اسارت گرفته می‌شود.

او معتقد است جنگ را همیشه با ادوات سنگین دهه‌ 60 به نمایش گذاشته‌ایم، ولی الان در دهه‌ 90 هستیم و نسل سوم انقلاب دارد بزرگ می‌شود.

این بازیگر در مصاحبه با ایسنا گفت: الان باید مسائل پشت جبهه را هم نشان دهیم. نقش خانواده‌ها در جنگ‌ها‌، نقش صبر آنها در جنگ و انتظاری که کشیدند‌؛ اینها زاویه‌های پنهان جنگ است‌ که هیچ‌گاه به آنها پرداخته نشده است. در دولت مخفی قرار است این مسائل دیده شود.

بازغی درباره‌ پرداختن به عشق و نگاه دراماتیک به جنگ نیز توضیح داد: از یک نگاه در جنگ هم می‌تواند عشق وجود داشته باشد؛ عشقی که می‌تواند زمینی یا آسمانی باشد. سعی شده است هر دوی اینها در این مجموعه تلویزیونی لحاظ شود.

هر روز یک تیم از خواب بیدارم می‌کند!

سیدعلی ضیاء که اجرای برنامه صبحگاهی «ویتامین 3» را برای شبکه سه سیما به عهده دارد، اذعان کرد هیچ‌گاه تجربه بیدار شدن در این ساعت را ندارد و هر روز صبح یک تیم برای بیدار کردن او تلاش می‌کنند.

وی درباره‌ این‌که چطور اجرای یک برنامه صبحگاهی با تجربه بیدار شدن در نخستین ساعات روز را قبول کرده است، توضیح داد: من اصولا صبح زود بیدار نمی‌شوم و هیچ‌وقت تجربه این ساعت بیدار شدن را نداشتم.

ضیاء ادامه داد: این‌که بیداری شوی‌، تحرک داشته باشی و شهر را ببینی تجربه‌ جدیدی برای من است. من حتی در دوران دانشجویی‌ام ساعت هشت صبح کلاس نمی‌گرفتم و اگر می‌گرفتم به کلاس نمی‌رفتم.

وی تاکید کرد: صبح‌ها یک تیم من را از خواب بیدار می‌کند‌؛ جدا از پدر و مادرم، ساعت تلفن همراهم از ساعت 5 صبح هر پنج دقیقه یکبار زنگ می‌زند. یکی از دوستانم هم با من تماس می‌گیرد. خواهرم هم هر روز صبح به من زنگ می‌زند، بعلاوه با افشین حسین‌خانی قرار گذاشته‌ایم هرکس زودتر بیدار شد به دیگری زنگ بزند.

اجرای زنده «محله‌ما» را نمی‌پذیرفتم

منوچهر والی‌زاده از دوبلورهای پیشکسوتی است که در عرصه‌ بازیگری و گویندگی رادیو هم فعالیت داشته است.

وی دلیل جذابیت برنامه‌ «محله ما» را چنین بیان کرده: یک برنامه‌ تلویزیونی زمانی مخاطب جمع می‌کند و موفق می‌شود که همه‌ عوامل دست به دست هم دهند تا در نهایت یک برنامه‌ خوب و آبرومند به بینندگان تحویل داده شود. هماهنگی عوامل موجب می‌شود یک برنامه، خوب جلوه کند و اعتقاد من بر این است که با یک نفر برنامه‌ای خوب نمی‌شود.

والی‌زاده در گفت‌وگویی گفته است: اوایل کار خیلی علاقه‌ای به اجرای برنامه نداشتم، اما بعد از مدت کوتاهی چون تولیدی گرفته می‌شد، راحت‌تر توانستم ارتباط برقرار کنم و باید بگویم اگر محله ما زنده اجرا می‌شد، شاید اصلا اجرایش را قبول نمی‌کردم.

چشم‌به راه شرایط بهترم

حمیدرضا پگاه که به گفته خودش این روزها مشغول بازی در هیچ اثر سینمایی و تلویزیونی نیست دلیل این کم‌کاری را بی‌کیفیت بودن فیلمنامه‌ها می‌داند.

پگاه که اواخر تابستان در یک اپیزود از سریال «پیدا و پنهان» بازی کرده و نیز در تله‌فیلم «ستاره» (روح‌الله حجازی) ایفای نقش کرده، در پاسخ به این پرسش که سختگیری در انتخاب نقش‌ها باعث دوری‌اش از سینما و تلویزیون نمی‌شود، گفته است: من امسال دو فیلم سینمایی روی پرده داشته‌ام، همچنین یک سریال تلویزیونی هم از من روی آنتن رفته است که فکر می‌کنم همین حضور برایم مناسب باشد.

اگر هم این روزها مشغول فعالیتی در تلویزیون و سینما نیستم، چون فیلمنامه‌های پیشنهادی مناسبی ارائه نشده است بنابراین ترجیح دادم کمی صبر کنم تا شاید شرایط بهتر شود! (جام جم - ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها