رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس از ثبت نام آزمون بدون کنکور این دانشگاه برای اولین بار از روز دوشنبه 18دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۷۰۶

دکتر سعید مظلومیان با بیان اینکه با سیاست جدید وزارت علوم ،پذیرش دانشجو در بیش از 390رشته/محل از مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور شهرهای فارس بدون کنکور وبراساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می گیرد،اظهارداشت: جزئیات ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه در روز شنبه 16 آذر ماه ازطریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: رشته های بدون آزمون دانشگاه شامل برخی رشته های مقطع کارشناسی و در گروه های علمی علوم انسانی،علوم پایه،ریاضی،هنر و فنی ومهندسی می باشد.

مظلومیان تصریح کرد: پذیرش بدون کنکور شامل دانشگاه پیام نور شیراز و  برخی واحدهای نزدیک به مرکز استان نمی شود و شامل شهرهای استهبان، کازرون،آباده، اوز، بوانات،بیرم،پاسارگاد،جهرم، خرامه، داراب، زرین دشت،سپیدان،خاوران، سرچهان،سروستان، ششده وقره بلاغ، صفاشهر، فسا، فیروزآباد،لامرد، قیروکارزین، مهر، نورآبادممسنی،اشکنان، ارسنجان،گله دار، رستم، نودان،اقلید، آباده طشک،خنج،زاهدشهر،لار، نی ریز، فراشبند ومرودشت می باشد.

وی در خصوص جزئیات ونحوه ثبت نام داوطلبان  گفت:داوطلبان می بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه وبا مطالعه اطلاعیه ها وشرایط ثبت نام، از روز 18 دی ماه با مراجعه مجدد به این سایت و پس از پرداخت مبلغ 85 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام رشته مورد تقاضا در یک گروه آزمایشی را انتخاب  نمایند سپس از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به دریافت شماره پرونده و رمز ورود و سپس ثبت‌نام اقدام کنند.

دکتر مظلومیان خاطرنشان کرد:کلیه متقاضیان ضرورت دارد واجد شرایط عمومی، اختصاصی و دیگر شرایط مندرج در دفترچه راهنما بوده و برادران از لحاظ خدمت وظیفه عمومی منعی برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در صورت پذیرفته شدن برابر مقررات مندرج در دفترچه راهنما نداشته باشند.البته امکان استفاده داوطلبان از معافیت تحصیلی پس از پذیرش وجود خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی و یا شاغل در این دوره که حداکثر تا 30 بهمن ماه موفق به اخذ گواهینامه این دوره شوند، دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دارندگان مدرک کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای و یا شاغلین به تحصیل در دوره‌های کاردانی که حداکثر تا پایان بهمن ماه موفق به اخذ گواهینامه کاردانی شوند، حق ثبت‌نام در این دوره از پذیرش را دارند.

تمامی داوطلبان بدون توجه به نوع دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک دوره کاردانی، می‌توانند منحصرا در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی ثبت‌نام کنند.

مظلومیان با اشاره به تعداد کدرشته محل‌های مجاز انتخابی، افزود: هر داوطلب می‌تواند با توجه به مفاد دفترچه راهنما و رعایت شرایط و ضوابط، حداکثر 50 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های گروه‌های آزمایشی انتخابی، برگزیده و کد رشته‌ محل‌های مربوط را به ترتیب تقدم علاقه، مرتب نماید.

به گفته وی، داوطلبان لازم است پیش از تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام، ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس تقاضانامه و انتخاب رشته اقدام کرده و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت آن، اطلاعات مربوط را حداکثر تا 24 دی ماه در سایت سازمان سنجش و فرم تقاضانامه الکترونیکی وارد کند.

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، پس از گزینش نهایی، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی در هفته پایانی بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد و پذیرفته‌شدگان باید بر اساس مفاد اطلاعیه همراه فهرست اسامی، با در دست داشتن مدارک لازم در تاریخ‌های تعیین شده، برای ثبت‌نام در کد رشته محل قبولی به مراکز و واحدهای ذیربط مراجعه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها