درخواست اسامی بدهکاران بانکی

احمدی نژاد:نامه‌ای دریافت نکرده‌ام

رئیس جمهور در واکنش به انتشار خبری مبنی بر نامه دادستان کل کشور به وی برای دریافت اسامی 300 بدهکار بانکی گفت:‌ چنین نامه‌ای دریافت نشده است.
کد خبر: ۵۲۵۴۲۹

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در پایان جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوال مهر که از وی پرسید آیا قرار است اسامی بدهکاران بانکی به قوه قضائیه اعلام شود، گفت: آقای الهام به عنوان سخنگوی دولت قرار بوده است در این رابطه اظهار نظر کند.

خبرنگار پرسید که نامه دادستان کل کشور خطاب به شما بوده است که احمدی نژاد در پاسخ گفت:‌چنین نامه‌‌ای دریافت نشده است.

وی در ادامه با خنده گفت: دعوایی نداریم.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی درباره لغو سفرش به عراق گفت: حال رئیس جمهور عراق مساعد نبود ، ان شاءالله بعد از بهبود حال وی سفر انجام می شود.

رئیس جمهور کشورمان به دیگر سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و به خوش و بش با آنان بسنده کرد و به بارش باران نیز اشاره داشت و آن را مایه برکت دانست.

نامه اژه‌ای به احمدی‌نژاد

دادستان کل کشور در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد و در واکنش به اظهارات اخیر رییس‌جمهور مبنی بر اینکه «300 تن در کشور 60 درصد دارایی‌ها را بلوکه کرده‌اند و پس نمی‌دهند» خواستار ارسال فوری اسامی این افراد، برای پیگرد قضایی شد.

متن کامل نامه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد به این شرح است.

«سلام علیکم
احتراما؛ عطف به بخشی از مصاحبه تلویزیونی مورخه 1391/10/2 جنابعالی در خصوص مطالبات و به عنوان مطالبی در خصوص، «وجود سیصد تن در کشور که 60 درصد دارایی‌های کشور را بلوک کرده و پس نمی‌دهند»، همان‌گونه که بارها و در جلسات حضوری پیگیری نموده‌ام انتظار می‌رود که اسامی این افراد و میزان مطالبات غیرجاری نظام بانکی کشور از آنها جهت پیگیری‌های قانونی از سوی قوه قضاییه و دادستانی کل کشور به قوه قضاییه ارائه گردد.

اضافه می‌نماید؛ در ادامه پیگیری‌های مستمر به عمل آمده در این خصوص طی نامه‌های ق 140/9120/2/45/14 مورخ 1391/8/22 و ق 140/9120/2/92/14 مورخ 1391/9/28 اسامی بدهکاران بانکی دارای مانده مطالبات غیرجاری بالای 10 میلیارد ریال از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران استعلام شده که تاکنون پاسخی دریافت نشده است، لذا ضرورت دارد دستور فرمایید در اسرع زمان ضمن ارائه اطلاعات اخیر‌الذکر، اسامی 300 تن اعلامی از سوی حضرتعالی در اسرع زمان جهت پیگیری‌های قانونی به دادستانی کل کشور منعکس گردد.

دادستان کل کشور-محسنی‌اژه‌ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها