حاشیه و ازدحام جمعیت پس از پایان یک مسابقه ورزشی بازهم حادثه آفرید. این بار پس از پایان بازی استقلال و داماش در رشت جوان بیست و یک ساله به دلیل شوک قلبی جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۵۲۱۲۰۱

دیدار پایانی نیم فصل اول لیگ برتر در شرایطی عصر سه‌شنبه در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد که به‌دلیل پر شدن ورزشگاه برخی تماشاگران که روی سکوها جایی برای نشستن پیدا نکرده بودند این بازی را از پشت نرده‌ها به نظاره نشستند. غلامرضا رفعتی، جوان بیست و یک ساله یکی از همین تماشاگران بود که بعد از پایان بازی و در خارج از محوطه استادیوم ناگهان دچار شوک قلبی ‌شد و پیش از آن که به مراکز درمانی برسد، جان خود را از دست ‌داد. حمیدرضا رفعتی، برادر متوفی که خود در صحنه حضور داشت، ماجرا را این گونه شرح داد: وقتی به نزدیکی در خروجی ورزشگاه رسیدیم برادرم حالش به هم خورد، هیچ‌کس برای کمک به ما پیش‌قدم نشد، خودم را به در نگهبانی رساندم اما هیچ تلاشی برای رساندن آمبولانس به آنجا نشد.

این در حالی بود که آمبولانس‌ها در زمین حاضر بودند، اما نتوانستند به ما کمکی کنند و در محل حاضر شوند. خودم برادرم را به همراه یک مأمور بغل کردم و با تهیه ماشینی تلاش کردم او را به اورژانس برسانم، اما در بین راه غلامرضا جان خود را از دست داد. اگر آمبولانس بود با تنفس مصنوعی، برادرم جانش را از دست نمی‌داد.

در حالی که مسئولیت پوشش رویدادهای ورزشی سراسر کشور بر عهده هیات‌های پزشکی است، این پرسش مطرح است که هیات پزشکی ورزشی گیلان در این رابطه چه کرده است؟ دکتر محمد حق‌شناس، رئیس این هیات به جام‌جم گفت: براساس توافق هیات فوتبال استان با جمعیت هلال احمر و اورژانس گیلان، مسئولیت پوشش رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بر عهده این عزیزان گذاشته شده است و هیات پزشکی ورزشی در این زمینه مسئولیتی ندارد. البته این صحبت من به معنی کوتاهی همکارانمان در این دو بخش نیست، چرا که برخلاف بعضی اخبار منتشر شده در این رابطه، همکاران دلسوزمان در اورژانس گیلان و جمعیت هلال‌احمر هیچ کوتاهی صورت نداده‌اند؛ چرا که علاوه بر استقرار نیروی انسانی مجرب، در داخل ورزشگاه دو دستگاه آمبولانس و در محوطه بیرون ورزشگاه شهید عضدی هم دو دستگاه آمبولانس به‌منظور ارائه سرویس به تماشاگران و همچنین بازیکنان مستقر شده بود.

وی گفت: گرچه در این رابطه مسئولیتی متوجه ما نیست، اما در داخل ورزشگاه هیات پزشکی اکیپ امدادی مستقر است و اگر آنها در جریان این اتفاق قرار می‌گرفتند مطمئنا از امدادرسانی دریغ نمی‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها