رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور با تاکید بر لزوم تعویق دید و بازدیدهای حجاج بیمار گفت: هم‌اکنون به دلیل مشکلات ارزی، واکسن آنفلوآنزای فصلی در بازار کم شده، بنابراین توصیه می‌شود فقط افرادی که نیاز ضروری دارند آن را خریداری کنند.
کد خبر: ۵۱۷۸۹۵

ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با فارس افزود: همه افراد مسن بالاتر از 60 سال، کودکان و بیماران مبتلا به دردهای مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماران ریوی باید از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

وی ادامه داد: آنفلوآنزا بیماری ویروسی واگیردار و عفونی است که از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود و اگر فردی به این ویروس مبتلا شد با یک سرفه و عطسه می‌تواند سایر افراد را نیز مبتلا کند. بنابراین برای جلوگیری از شیوع آن باید افراد از حضور در اجتماعات خودداری کنند و جلوی بینی و دهان خود را بگیرند. همچنین توصیه می‌شود از حوله مشترک استفاده نکنند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور گفت: ویروس آنفلوآنزا خطرناک نیست و مانند سرماخوردگی است، اما به مراتب شدیدتر است و حتی در بعضی موارد خطرناک و کشنده می‌شود. خسرونیا درباره اثرگذاری واکسن آنفلوآنزا افزود: این واکسن صددرصد جلوی ابتلا به بیماری‌ها را نمی‌گیرد، زیرا ژنتیک این ویروس هر ماه تغییر می‌کند، بنابراین هر واکسن در برابر گروهی از ویـــــروس‌ها مقابله می‌کند، با وجود این چنانچه واکسن تزریق شود از شدت بیماری کاسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها