رزمایش بزرگ «مدافعان آسمان ولایت 4»

ایران قدرت موشکی خود را نشان داد

امروز و در ادامه رزمایش «مدافعان آسمان ولایت 4»، سامانه موشکی اس 200 و یک فروند موشک «شلمچه» با موفقیت آزمایش شدند.موشک برد متوسط شلمچه نیز امروز از سامانه مرصاد شلیک شد و توانست یک هواپیمای بدون سرنشین را متلاشی کند.همچنین سامانه موشکی ارتفاع متوسط هاگ با موفقیت عملیاتی شد . سامانه‌های موشکی برد کوتاه «یا زهرا 3» و برد متوسط «قادر» نیز با موفقیت شلیک شدند و به اهداف مورد نظر اصابت کردند.
کد خبر: ۵۱۵۸۷۴

در همین راستا، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با اشاره به آزمایش موفق سامانه موشکی ‌S200 در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 گفت: سامانه‌ای که امروز شلیک شد برای برد بلند و جهت مقابله با هواپیماهای استراتژیک و موشک‌های بالستیک طراحی شده است.

به گزارش ایسنا امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود:‌ این سامانه توانایی نقطه‌زنی نیز دارد و علاوه بر کاربرد راهبردی در صحنه‌های تاکتیکی و عملیاتی نیز امروز عملکرد شایسته‌ای داشت، چراکه با وجود اینکه این سامانه برای مقابله با پهپادها طراحی نشده بود اما توانست یک پهپاد جت را منهدم کند.

وی همچنین با بیان اینکه "مهمترین ویژگی این سامانه ایجاد دفاع در عمق است"، گفت: سامانه S200 در شبکه یکپارچه پدافند هوایی ارتش به عنوان سامانه بومی در ارتفاعات گوناگون برای مقابله با اهداف مختلف کاربرد دارد.

روز گذشته نیز سامانه‌های موشکی برد کوتاه «یا زهرا 3» و برد متوسط «قادر» با موفقیت شلیک شدند و به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

سامانه موشکی ارتفاع پایین یا زهرا 3 متناسب با نیازهای داخلی، طراحی و تولید شده و کاملا بومی است.

متحرک بودن و امکان استقرار این سامانه موشکی در شرایط جوی و سرزمینی مختلف، از جمله ویژگی‌های آن است. این سامانه پس از بهینه‌سازی به چرخه دفاعی کشور بازگشته و در اختیار یگان‌های نیروهای مسلح قرار گرفته است.

سامانه موشکی قادر نیز سامانه‌ای کاملا متحرک است و شلیک موشک‌ها در آن بدون پیاده‌سازی و استقرار لانچرها انجام می‌شود.

این سامانه قابلیت استقرار و آمادگی برای شلیک در کمتر از 30 دقیقه را داراست.

همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر  سامانه موشکی ارتفاع متوسط هاگ با موفقیت عملیاتی شد .

سخنگوی رزمـایش مشترک سراسری "مدافعان آسمان ولایت 4 "  گفت : قطعات گلوگاهی ومصرفی سامانه های نوع هاک کاملا بومی است .

امیر سرتیپ دوم شاهـرخ شهرام در خصوص ویـژگی هـا و قـابلیت های این سامانـه موشکی افزود : سامانه موشکی ارتفاع متوسط هاک برای حملات متداول و معمولی پدافند هوایی یعنی آفند علیه پدافند استفاده می شود  و بیشترین حجم حملات هوایی داخل برد این موشک می آیند .

سخنگوی رزمـایش مشترک سراسری " مـدافعان آسمـان ولایت 4 "گفت : این سامانه پرمصرف ترین نوع سامانه پدافندهای ارتفاع متوسط است .

امیر سرتیپ دوم شهرام ، سامانه موشکی قادر را نیز از جمله سامانه های بـا ارتفاع متوسط بـا همین ویـژگی ها نام برد و گفت : خوشبختانه انواع مختلف این گونه سامانه ها امروز با موفقیت عملیاتی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها