رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش نرخ طلا در بازارهای رسمی خبر داد و گفت: قیمت طلا و سکه بهار آزادی در داخل ثبات نسبی و حتی اندکی کاهش نشان می دهد.
کد خبر: ۵۱۵۲۴۳

محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: با وجودی که  قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در هفته اخیر بیش از پنجاه دلار افزایش یافته است، قیمت سکه و طلا اندکی کاهش نشان می دهد.

همچنین  تولید کنندگان مصنوعات طلا و جواهر آلات به کاهش وزن این محصولات روی آوردند تا ضمن حفظ همان ظاهر زینتی قبلی، مردم هم بتوانند بیشتر خرید کنند.

وی بحث کاهش عیار طلا به 14 را یک پیشنهاد خواند و گفت: هم اکنون استاندارد طلایی که اعمال می شود عیار 18 است و این موضوع اگر قرار باشد اجرایی شود باید به طور جامع و کارشناسی شود.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه مصرف طلا در کشور نصف شده است ، گفت: پیش از این عمده خرید طلا  و زیورآلات برای زینت و استفاده شخصی بود اما در یک سال اخیر عمده خریدها برای ثروت اندوزی و با رویکرد حفظ ارزش دارایی بوده است.

وی افزود: این روند باعث شده است که حدود 50 درصد صنف طلا و جواهر سازی در کشور تعطیل شود که امیدواریم مسئولان در این باره تدبیرسازی کنند.

کشتی آرای گفت: عمده خرید مردم در بازار طلا  و سکه به سمت سکه بهار آزادی گرایش داشته است و این روند کاهش تقاضای طلا و جواهر را نشان می دهد.

وی قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) را یک میلیون و 215 هزار تومان و طرح جدید را یک میلیون و 225 هزار تومان ، نیم سکه را 618 هزار تومان و نرخ ربع سکه را 310 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت سکه های یک گرمی هم به 178 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 124 هزار تومان اعلام کرد و افزود: نوسان قیمت ها نشان می دهد که شهروندان باید برای حضور در این بازار دقت کافی داشته باشند.

کشتی آرای گفت: اگر پس اندازهای ما در بخش های واقعی اقتصاد بکار گرفته شود به نفع همه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها