معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها (نم) رژیم اسرائیل را به خاطر تداوم نقض حقوق بشر محکوم کرده است.
کد خبر: ۵۱۴۷۱۳

به گزارش پرس تی وی، اسحاق آل‎حبیب عصر جمعه در اظهاراتی در نشست کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی که به منظور بررسی گزارش تحقیقی این کمیته در مورد اقدامات رژیم اسرائیل در نقض حقوق مردم فلسطین تشکیل شده بود، به خاطر محاصره نوار غزه، تداوم شهرک‎سازی غیرقانونی و نقض حقوق بشر به شدت از رژیم اسرائیل انتقاد کرد.

در بیانیه‎ای که از طرف اسحاق آل‎حبیب به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در نشست کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی قرائت شد، اعضای جنبش غیرمتعهدها از جامعه بین‎المللی خواستند تا هرچه سریع‎تر تدابیری را به منظور پایان دادن به اقدامات غیرانسانی رژیم اسرائیل اتخاذ کند.

معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها، نگرانی اعضای این جنبش را نسبت به دستگیری گسترده فلسطینیان و زندانی کردن آنان بدون محاکمه به دست عوامل رژیم اسرائیل و تخریب منازل آنان، اعلام کرد.

آل حبیب در همین خصوص تاکید کرد: جنبش عدم تعهد خواستار اجرای توصیه‎های این گزارش، احترام به حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‎المللی از جانب رژیم اسرائیل در سرزمین‎های اشغالی فلسطین و پایان مصونیت از مجازات این رژیم می‌باشد.

وی با اشاره به وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در سرزمین‎های اشغالی، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد نگران اعمال غیرقانونی رژیم اسرائیل است که با هدف جابجایی و انتقال شهروندان فلسطینی از مناطق استراتژیک در سرزمین‎های اشغالی فلسطین از جمله شرق بیت‎المقدس صورت می‎گیرد.

آل‎حبیب در ادامه به دیگر اقداماتی که با همین هدف از جانب رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان انجام می‎شود، اشاره و به طور صریح از تداوم شهرک‎سازی گسترده اسرائیل، ساخت دیوار، اخراج اجباری ، تخریب منازل فلسطینیان نام برد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: جنبش عدم تعهد تداوم این‎گونه اقدامات از سوی رژیم اسرائیل را با وجود ممنوعیت آن‎ها از سوی حقوق و مقررات متعدد بین‎المللی، ناراحت کننده می‎داند و خواستار جبران شرایط نا عادلانه است.

اسحاق آل‎حبیب با برشمردن موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان و مقامات منتخب، خواستار آزادی فوری همه زندانیان فلسطینی شد.

معاون نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل همچنین با هشدار نسبت به تشدید شهرک‎سازی از سوی رژیم اسرائیل در سرزمین‎های اشغالی، بر لزوم اقدام فوری و عملی جامعه بین‎المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مجبور کردن رژیم اسرائیل به متوقف کردن کامل شهرک‎سازی غیرقانونی، تاکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش کمیته ویژه سیاسی، محاصره غزه اثرات مخربی بر ساکنان این منطقه داشته است و به همین خاطر جنبش عدم تعهد محاصره غیرانسانی و غیرقانونی غزه را محکوم کرده و آن را به عنوان تنبیه دست‎جمعی شهروندان فلسطینی در نظر گرفته و بر همین اساس از رژیم اسرائیل می‎خواهد که سریعا و بدون هیچ پیش شرطی به محاصره غیرقانونی نوار غزه پایان دهد و همه گذرگاه‎های مرزی با غزه را بر اساس قوانین بشردوستانه و قطعنامه‎های سازمان ملل از جمله قطعنامه‎های مرتبط شورای امنیت این سازمان، باز کند.

آل‎حبیب در پایان خاطرنشان کرد: جنبش غیرمتعهدها تاکید دارد که مذاکرات صلح واقعی و جدی با رژیم اسرائیل به واسطه تداوم اقدامات غیرقانونی این رژیم در سرزمین‎های اشغالی فلسطین و نقض حقوق بشر شهروندان، قابل انجام نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها