کمی از سیاست

گزارش مجلس از نابسامانی ارزی

حمیدرضا فولادگر در جلسه علنی دیروز مجلس، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، ریشه‌ها و پیامدهای بی‌ثباتی نرخ ارز و راهکارهای مقابله با آن در قالب اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را قرائت کرد.
کد خبر: ۵۱۴۴۹۴

براساس این گزارش، کمیسیون حمایت از تولید ملی و اصل 44 اعلام کرد: نابسامانی ارزی ریشه در سوءمدیریت و عدم استقلال بانک مرکزی دارد و تحولات بین‌المللی سال جاری، این آشفتگی را تشدید کرده است./ واحدمرکزی خبر

نوری همدانی: وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تاسیس شود

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که باید وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر تاسیس شود، گفت: در این وزارتخانه باید افرادی انتخاب شوند که در تمامی امور تخصص کافی داشته باشند و این نشان‌دهنده اهمیت تشکیلات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است.

این مرجع تقلید در دیدار جمع زیادی از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم اظهار کرد: نظر حضرت امام خمینی(ره) بر تاسیس یک وزارتخانه قوی به نام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود که هرکس با هر عنوان در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خلافی داشته باشد، این وزارتخانه بتواند بر آن نظارت داشته و امر و نهی کند.

وی دعوت به وحدت را مهم‌ترین مصداق امر به معروف در شرایط کنونی دانست و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر از روی اخلاص باشد تاثیر خود را خواهد گذاشت./ مهر

طرح دوفوریتی برای الزام دولت به کاهش صادرات نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس از ارائه طرح دوفوریتی الزام دولت به کاهش صادرات نفت به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گفته سیدمهدی موسوی‌نژاد در صورت تصویب نهایی این طرح که با 20 امضا به هیات رئیسه‌ مجلس تقدیم شده است، دولت ملزم می‌شود به مدت یک سال صادرات نفت به کشورهایی که تحریم‌های ضدایرانی را عملی می‌کنند، کاهش دهد./ مهر

بازپرس ویژه: مدارک قتل احمد رضایی تعمدی از بین رفته است

بازپرس ویژه قتل تهران با اشاره به ادامه تحقیقات روی پرونده احمد، فرزند محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این پرونده، اصل بر وقوع قتل است؛ مگر آن‌که در ادامه تحقیقات شواهدی خلاف این ادعا به‌دست آید.

در حالی که حدود یک سال از مرگ مشکوک احمد رضایی می‌گذرد، این مقام قضایی گفت: متاسفانه پلیس امارات، جسد احمد رضایی را بدون اجزای داخلی بدن او به خانواده‌اش تحویل داد که این امر، کار نمونه‌برداری را غیرممکن کرده است.

وی گفت: در کف دست راست احمد رضایی، آثار یک مارک الکتریکی ناشی از برخورد شوکر وجود دارد و این در حالی است که روی ساعد دست راست وی نیز تعدادی بریدگی دیده می‌شود، اما به هیچ عنوان شوکر و چاقویی که با آن بریدگی‌ها ایجاد شده، در سوئیت کشف نشده است.

بازپرس این پرونده تاکید کرد: دلایل موجود و همچنین عدم ارائه اموال شخصی مقتول توسط پلیس کشور امارات کار را برای پیدا کردن متهم پرونده سخت کرده است و این در حالی است که می‌توان گفت تعمدا برخی از دلایل و مدارک از بین رفته یا حداقل به ما تحویل داده نمی‌شود.

وی گفت: برای مثال لپ‌تاپ شخصی احمد رضایی، فیلم دوربین‌های موجود در راهروهای هتل و حتی پرینت تماس‌های وی چیزهایی است که از پلیس کشور امارات درخواست شده، اما به ما داده نشده است.

بازپرس ویژه قتل تهران تصریح کرد: به نظر ما، نحوه برخورد با این پرونده از سوی اماراتی‌ها بیشتر صحنه‌سازی برای وقوع یک خودکشی است، در حالی که آنها دلیل‌شان را برای عدم تحویل مدارک، امنیتی بودن این پرونده اعلام کردند.

در آبان سال گذشته اطلاع داده شد که فرزند محسن رضایی به نام احمد رضایی در هتلی در دبی، فوت کرده و جسد وی از کشور امارات به ایران بازگردانده شد./ فارس

کشورهای حامی تروریسم نگذاشتند طرح ایران به سرانجام برسد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نقض آتش‌بس در سوریه مشخص کرد که اصولا برخی کشورها ثبات و امنیت را در این کشور به نفع خودشان نمی‌دانند و فقط رژیم صهیونیستی از این درگیری‌ها سود می‌برد.

رامین مهمانپرست با بیان این‌که کشورهای حامی تروریسم نگذاشتند طرح ایران برای ایجاد آتش‌بس در سوریه به سرانجام برسد، افزود: کسانی که آتش درگیری و اختلاف را در سوریه دامن زده‌اند، به هیچ وجه در پی ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در سوریه نیستند و به همین دلیل اقداماتی انجام دادند تا آتش‌بس چهار روزه به مناسبت عید قربان نقض شود.

وی با اشاره به جنایات اخیر شورشیان مسلح در سوریه اضافه کرد: ‌طرح آتش‌بس چهار روزه به مناسبت عید قربان، با پیشنهاد و کمک جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای منطقه و اخضر ابراهیمی مطرح شد که در همین مقطع درگیری‌ها کاهش محسوسی یافت، اما بلافاصله جنایات دیگری در دستور کار فتنه‌انگیزان قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر قدمی برداشته می‌شود تا مردم سوریه در آرامش به سر ببرند و زمینه‌های لازم برای تحقق این خواست در یک فرآیند ملی فراهم شود، بلافاصله شاهد اقداماتی در راستای بی‌ثباتی و ایجاد ناامنی هستیم. وی افزود: تلاش‌های این جریان آمریکایی ـ صهیونیستی برای آن است که مردم سوریه به خواست خودشان نرسند و زمینه مداخلات خارجی فراهم شود./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها