استطاعت مالی گردشگران چینی و روس سبب شد اتحادیه اروپا کشورهای عضو را به منظور رونق اقتصاد شکست‌خورده این منطقه، به تسهیل قوانین صدور ویزا برای این دو کشور تشویق کند.
کد خبر: ۵۱۴۲۳۲

«آنتونی تاجانی» مامور ویژه اتحادیه اروپا در حوزه گردشگری گفت: تسهیلات مسافرت و گردشگری همیشه از اولویت‌های این اتحادیه بوده است و در تقویم اتحادیه اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد.

گردشگران خارجی، سال گذشته با صرف هزینه‌ای 330 میلیارد یورویی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا این منطقه را به یکی از مقصدهای مهم گردشگری جهان تبدیل کردند و مقدمات تولید 19 میلیون شغل را فراهم آوردند.

تاجانی با دعوت از 27 کشور اتحادیه برای آسان‌سازی فرایند صدور ویزای رایج افزود: برای مثال می‌توان برای گردشگران روس مقدمات صدور رایگان ویزا را فراهم آورد.

بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته بیش از یک میلیون ویزای شینگن برای گردشگران چینی و 5 میلیون ویزا برای گردشگران روس صادر شد که پیش‌بینی می‌شود در طرح جدید، این آمار در سال آینده روندی رو به ‌رشد را به ثبت برساند.

مدیران اجرایی اتحادیه اروپا معتقدند مختصر کردن فرم‌های تقاضا و کاهش هزینه ویزا، بسیاری از مشکلات پیش رو در مسیر صدور روادید را از میان برمی‌دارد..(میراث آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها