سرپرست حجاج ایرانی گفت: توهین به مقدسات ادیان، یکی از مشکلات بزرگ امروز است. دشمنان با تمام توان در پی تخریب چهره اسلام هستند. پس از چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم(ص)، چندی پیش شاهد بودیم که در آمریکا یک کشیش جاهل، اقدام به قرآن سوزی کرد و اخیرا هم فیلم موهن به پیامبر اعظم(ص) و زوجات ایشان ساخته شد. کشورهای اسلامی باید با همفکری برای این مسائل چاره اندیشی کنند. اصولا باید تدبیری اتخاذ شود تا هیچ کس، به مقدسات ادیان دیگر توهین نکند.
کد خبر: ۵۱۱۱۶۱

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در بعثه کویت با رییس بعثه این کشور ملاقات و درباره مسائل کلی حج و شرایط فعلی جهان اسلام گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با بیان ارتباط دوستانه دو کشور ایران و کویت گفت: سابقه این دو کشور و روابط دیپلماسی‌شان نشان می‌دهد که همواره به عنوان دو کشور مسلمان با هم ارتباطی دوستانه داشته‌اند. سفر اخیر رییس جمهور ما به کویت و حضور مقامات بلند پایه کویتی در اجلاس غیرمتعدها که در تهران برگزار شد، بیانگر همین روابط امیدوارکننده است. ما امیدواریم که این ملاقات‌ها نیز بتوانند در تعمیق روابط موثر باشند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: توهین به مقدسات ادیان، یکی از مشکلات بزرگ امروز است. دشمنان با تمام توان در پی تخریب چهره اسلام هستند. پس از چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم(ص)، چندی پیش شاهد بودیم که در آمریکا یک کشیش جاهل، اقدام به قرآن سوزی کرد و اخیرا هم فیلم موهن به پیامبر اعظم(ص) و زوجات ایشان ساخته شد. کشورهای اسلامی باید با همفکری برای این مسائل چاره اندیشی کنند. اصولا باید تدبیری اتخاذ شود تا هیچ کس، به مقدسات ادیان دیگر توهین نکند. چندی پیش مقام معظم رهبری در فتوایی شرعی اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی خواندند که این موضوع ثابت می‌کند احترام متقابل دغدغه جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه این دیدار، رییس بعثه کویت ضمن خوشامدگویی به حجت‌الاسلام قاضی عسکر، ارتباط ایران و کویت را دوستانه خواند و بر تعمیق روابط تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها