روز سه‌شنبه خیابان‌های منامه باردیگر شاهد حضور گسترده مردمی بود که پیکر شهید محمدعلی مشیمع را تشییع کردند. پیکر این شهید با حضور شمار زیادی از شهروندان به سمت زادگاه وی در منطقه الدیه تشییع شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم در اعتراض به اقدامات رژیم شعار دادند. در مقابل پلیس ضد شورش بحرین تلاش کرد با فشار آب شرکت‌کنندگان در این مراسم را متفرق کند، اما معترضان نیز سنگ و کوکتل‌مولوتف به سوی پلیس ضد شورش پرتاب کردند.
کد خبر: ۵۰۶۶۱۵

به گزارش ایسنا، محمدعلی مشیمع به بیماری قند مبتلا بود و مسئولان زندان‌های رژیم آل خلیفه در ارائه خدمات درمانی مناسب به وی کوتاهی کردند. در همین خصوص، محمد المسقطی، رئیس جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین اظهار کرد: وکلای مدافع مشیمع با توجه به اوضاع جسمانی نامساعد وی تلاش کردند تا نظارت پزشکی کاملی از وی به عمل بیاید اما مسئولان زندان به آنها اهمیت ندادند. این در حالی است که دادستانی کل بحرین تلاش کرد درگذشت مشیمع را طبیعی جلوه دهد و بگوید وی در جریان درمان در بیمارستان سلمانیه جان خود را از دست داده است. درهمین‌حال شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین شهادت وی را نشان دهنده بخش تاریک و سیاه اقدامات رژیم دانست.

در این میان، انتقاد سازمان‌های بین‌المللی از خشونت‌های رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد. در همین زمینه، سازمان عفو بین‌الملل در 48 ساعت گذشته دومین بیانیه خود را درباره مشکلات پزشکان بحرین صادر کرد. این سازمان اعلام کرد مقامات بحرینی شش نفر از کادر پزشکی را بازداشت کرده‌اند. این سازمان از رژیم بحرین خواست این پزشکان را آزاد کند. این سازمان ادامه داد: به‌رغم این‌که رژیم بحرین مدعی است افراد متهم، جرایمی را مرتکب شده‌اند ولی عفو بین‌الملل تاکید کرد این افراد به دلیل بیان نظرات خود بازداشت شده‌اند و باید فورا آزاد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها