رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

بازار طلا رو به ثبات می‌رود

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: به نظر می‌رسد بازار و قیمت سکه و طلا رو به ثبات می‌رود.
کد خبر: ۵۰۶۲۹۹

محمد کشتی‌آرای ، در مورد آینده بازار سکه و طلا گفت: فعلا نمی‌شود وضع قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد، اما با توجه به اینکه امروز آخرین روز فعالیت هفتگی بورس‌های جهانی است، روز شنبه قیمت ثابت می‌ماند و از فردا بازار قابل پیش‌بینی است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما ثبات بازار سکه و طلا برمی‌گردد، گفت: به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه رو به ثبات باشد، وضعیت بازار سکه و طلا هم رو به ثبات و درست شدن قیمت‌ها پیش می‌رود.

وی در مورد بحث ارز و سکه گفت: البته ارز ارتباط زیادی به ما ندارد، اما چون سکه بر اساس نرخ جهانی اونس طلا محاسبه می‌شود، بنابراین قیمت دلار هم در قیمت سکه اثر می‌گذارد.

کشتی آرای افزود: افزایش قیمت دلار نه تنها در قیمت سکه و طلا بلکه در قیمت بقیه کالاها اثر می‌گذارد و نگرانی در مردم به وجود می‌آورد که مردم در واکنش به این افزایش نرخ سعی می‌کنند نقدینگی خود را به سرمایه با ارزش تبدیل کنند.

وی گفت: برخی از مردم برای حفظ ارزش پول خود طلا و سکه می‌خرند که باعث می‌شود، قیمت‌ها التهابی شود، چون وقتی تقاضا افزایش می‌یابد، با توجه به اینکه عرضه محدود است، طبیعی است که قیمت‌ها رو به افزایش باشد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها