
اما گارانتی در ایران در مورد بسیاری از کالاها صرفا در حد یک نام باقی مانده است. بسیاری از شرکتها چنان شرایط سخت و دشواری را برای استفاده از گارانتی کالای عرصه شده تعیین میکنند که عملا دست مشتری در این زمینه بسته میشود. بسیاری از شرکتها نیز خیلی راحت تعهد خود برای ارائه خدمات به مشتری و خریدار را نادیده میگیرند. در مورد کالاهای وارداتی که اوضاع از این هم بدتر است. در مورد محصولاتی که به صورت قاچاق وارد ایران میشود، اسـاسا گارانتی معنایی ندارد و در خصوص کالاهایی که به صورت رسمی به بازار داخلی ایران عرضه میشود نیز هزار مشکل و مانع برای استفاده از امکانات گارانتی پیش روی خریدار قرار میگیرد. در این میان، مشتری میماند و حقوقی که از او ضایع شده است و نهادهایی که هیچکدام خود را در برابر احقاق این حق مسلم مشتری مسئول نمیدانند.
البته از حق نباید گذشت که برخی شرکتها نیز پای تعهدی که بابت گارانتی کالای خود به مشتریان دادهاند، میمانند و اجازه نمیدهند خریدار کالای آنها سرگردان و دستبسته بماند.پرونده امروز صفحات 10 و 11 به بررسی مشکلاتی که مشتریان ایرانی در استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش دارند، میپردازد؛ هرچند که این مشکلات به قدری زیاد است که در یک پرونده تمام آنها قابل طرح نیست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد