با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس رونمایی شد

همزمان با سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و شهردار منطقه 16و پس از حضور در یادمان مزار شهدای گمنام منطقه شانزده در بوستان بهمن و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در آیینی از جلدهای یازدهم تا بیستم کتاب صد جلدی 'تقویم تاریخ دفاع مقدس' رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۴۴۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16 در این آیین که در سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن برگزار شد، از جلدهای یازدهم تا بیستم کتاب 'تقویم تاریخ دفاع مقدس' که توسط مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تدوین و منتشر شده است، رونمایی شد.

محسن اسدی شهردار منطقه 16 در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور امیر پوردستان و دیگر فرماندهان نیروی زمینی ارتش را به منطقه ولایتمداری که 3500 شهید تقدیم نظام کرده باعث افتخار دانست و اقدام فرهنگی وتاریخی  تدوین کتاب 'تقویم تاریخ دفاع مقدس' را تلاشی درخور ستایش جهت حفظ و نگهداری و پاسداشت ارزش ها دانست.

وی ضمن اعلام انزجار از حرکت توهین آمیز صیهونیست ها و استکبار جهانی به ساحت مقدس پیامبر گرامی (ص) کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس را ثبت واقعه گرانه دلاورمردی ها و رشادت های غیور مردان ایران دانست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین در سخنانی با اشاره به عملیات ثامن الائمه (ع) که منجر به شکسته شدن حصر آبادان شد، اظهارداشت: این عملیات یکی از عملیات های موفق نیروهای مسلح بود که از آن می توان به کلید موفقیت سایر عملیات های دفاع مقدس نام برد.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان با اشاره به ویژگی های عملیات ثامن الائمه افزود: تحقق فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر شکسته شدن حصر آبادان، ایجاد وحدت و همدلی بین نیروهای ارتش و سپاه پاسداران و همچنین ایجاد بستر مناسب برای اجرای عملیات های بعدی دفاع مقدس از جمله سری عملیات های کربلا از جمله ویژگی های مهم پیروزی در عملیات ثامن الائمه (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: تنها تلخی عملیات ثامن الائمه (ع) سقوط هواپیمای حامل فرماندهان نظامی و شهادت برادران بزرگواری مانند شهیدان فکوری، نامجو، کلاهدوز، فلاحی و شهید جهان آرا بود که پس از اجرای عملیات موفقیت آمیز راهی دیدار با امام راحل شدند و هوپیمای این شهیدان در نزدیکی قم سقوط کرد.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس قبل از اینکه یک واقعه تاریخی باشد یک فرهنگی است که ریشه در حادثه بزرگ عاشورا دارد.

وی به تدوین کتاب 'تقویم تاریخ دفاع مقدس' اشاره کرد و گفت : دفاع مقدس فرهنگ مقابله با ظلم و جور و زیاده خواهی است و این فرهنگ باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل گردد، چرا که ممکن است دچار تحریف شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تاریخ دفاع مقدس یک گنجینه با ارزش است، اظهارداشت : ما هر چه قدر که می توانیم باید از این گنجینه برای نشر فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت در بین نسل های بعدی استفاده نماییم.

امیر پوردستان تصریح کرد :این امر نقش مهمی در زنده نگه ‌داشتن مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های سربازان این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس دارد و تألیف این کتاب نیز از جمله کارهای ارزشمندی است که مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس، وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مجموعه نفیس گفت: بدون غرض نوشتن و تنها واقعیت های دفاع مقدس را گفتن از ویژگی های مهم مجموعه نوشتاری صد جلدی ' تقویم تاریخ دفاع مقدس' است.

وی گفت : نیروی زمینی ارتش با اینکه کار تدوین این کتاب را دیر شروع کرد اما پیشرفت خوبی داشته است و فکر نمی کنم در کشور ما چنین مجموعه با ارزشی از دفاع مقدس وجود داشته باشد.

در ادامه این آیین از طرف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دست اندکاران این مجموعه نفیس، امیر پورداراب، امیر کریمی و امیر بهروزی با اهدا لوح تقدیر شد.

مرکز پژوهش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران که از سال 82 کار جمع آوری و تدوین تقویم دفاع مقدس را آغاز کرده، پیش از این 10 جلد نخست این مجموعه یکصد جلدی را با عناوین 'آخرین روزهای صلح'، 'غرش توپ‌ها'، 'پل‌های تسخیرناپذیر'، 'تثبیت متجاوز'، 'گام‌های نخستین'، 'گام بر بام میمک'، 'بر فراز رقابیه'، 'بر فراز آسمان‌ها'، 'ضربه‌های پی در پی' و 'عزل بنی‌صدر سرآغاز یک تحول' رونمایی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها