پلیس بین الملل، سارق فراری را در ایالت بلخ افغانستان شناسایی و دستگیر کرد

نگهبان، 29 کیلو طلا دزدید و از کشور فرار کرد

نگهبان افغان که با تخریب گاوصندوق‌های پنج مغازه طلافروشی در یکی از پاساژ‌های استان کرمان 29 کیلو طلا را سرقت و به افغانستان فرار کرده بود، با هماهنگی پلیس آگاهی کرمان، اینترپل ایران و افغانستان دستگیر شد.
کد خبر: ۵۰۳۳۴۲

مرد سارق، در شب سرقت برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد، دوربین‌های مداربسته، زنگ خطر و کنتور‌های برق پاساژ محل سرقت را نیز از کار انداخته بود.

به گزارش جام‌جم، بیست‌ویکم آبان سال گذشته مرد طلافروشی که قصد حضور در محل کارش در یک پاساژ در شهر کرمان را داشت، با در بسته روبه‌رو شد. وی چند مرتبه مرد نگهبان را صدا زد اما خبری از او نبود. او که به موضوع مشکوک شده بود، با دیگر طلافروشان پاساژ تماس گرفت و موضوع را خبر داد.

سرقت 29 کیلو طلا از پاساژ طلافروشی

در پی این تماس، دیگر همکاران او به پاساژ آمدند و در ورودی را تخریب کرده و وارد پاساژ شدند. در ادامه بررسی از مغازه‌های طلافروشی، صاحبان آنها متوجه شدند طلاهای موجود در مغازه‌هایشان جمعا به میزان 29 کیلوگرم از گاوصندوق‌ها به سرقت رفته است.در پی این سرقت، پنج مرد طلافروش با حضور در پلیس آگاهی کرمان موضوع را اطلاع دادند.

با شکایت مالباختگان،‌ ماموران در محل حضور یافتند و متوجه شدند گاوصندوق‌ها تخریب شده، دوربین‌های مداربسته، زنگ خطر و حتی کنتور‌های برق پاساژ نیز از کار افتاده است و قفل در ورودی پاساژ عوض شده و به همین دلیل طلافروش‌ها قادر به باز کردن در نبوده‌اند.طی جستجو در محل سرقت، یک عدد دستگاه هوا برش که کنار یکی از مغازه‌ها رها شده بود پیدا شد.

ردپای نگهبان افغان در سرقت

در حالی که تحقیقات برای مشخص شدن هویت عاملان این سرقت ادامه داشت، ماموران متوجه شدند، یک نگهبان افغان به نام قمرالدین که در پاساژ کار می‌کرده، به طرز مرموزی ناپدید شده و کسی از او خبری ندارد.

در پی غیبت مرموز مرد نگهبان، ماموران که احتمال می‌دادند او در ماجرای سرقت از طلافروشی‌ها نقش دارد، به تعقیب او پرداختند و پاتوق‌های احتمالی متهم را زیرنظر گرفتند؛ اما موفق به یافتن متهم فراری نشدند.جستجو در این رابطه ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش ردپای متهم فراری در کشور افغانستان به‌دست آمد.

بنابراین ماموران اداره آگاهی استان کرمان برای دستگیری دزد فراری از پلیس بین‌المللی (اینترپل) درخواست کمک کردند.

دستگیری متهم در افغانستان

با گزارش پلیس آگاهی کرمان، پلیس اینترپل ایران طی مذاکراتی با پلیس افغانستان آنها را در جریان سرقت دزد فراری قرار داد و با هماهنگی ماموران اینترپل افغانستان دو روز پیش مخفیگاه متهم فراری در منطقه ولسوالی دولت‌آباد ولایت بلخ شناسایی و سارق 29 کیلو طلا دستگیر شد.

سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در رابطه با دستگیری سارق روز گذشته به خبرنگار ما گفت: در تحقیقات مقدماتی پلیس افغانستان از متهم، وی اعتراف کرده است، از ابتدای احداث پاساژ ـ محل حادثه ـ به عنوان جوشکار در آنجا کارش را شروع کرده و اعتماد مالک پاساژ را جلب و به او پیشنهاد کرده اجازه دهد برای طلافروش‌هایی که قرار است در آنجا فعالیت کنند گاوصندوق‌های دو جداره دست‌ساز که با فشار دادن یک دکمه به ویترین تبدیل می‌شود، بسازد و سپس خود نیز به عنوان نگهبان پاساژ به کارش در آنجا ادامه می‌دهد.

پوررضاقلی افزود: متهم با این ترفند مالک پاساژ را فریب داده و اقدام به تهیه و نصب گاوصندوق‌هایی در مغازه‌های پاساژ می‌کند که همگی غیراستاندارد بوده و براحتی تخریب می‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به نحوه سرقت متهم گفت: تحقیقات نشان داد مرد سارق دو روز پیش از اجرای نقشه خود از یک مغازه ابزارفروشی دستگاه هوابرش خریداری و آن را در انباری پاساژ پنهان کرده است.

سپس شب سرقت با ورود به پاساژ دوربین‌های مداربسته، زنگ خطر و کنتور‌های برق را از کار انداخته و با کلید‌های یدکی که همراه داشته وارد هر پنج مغازه طلافروشی شده است و پس از سرقت 29 کیلو طلا و تعویض توپی قفل در ورودی پاساژ، فرار کرده است.

وی افزود: با توجه به این‌که متهم در زندان افغانستان به سر می‌برد، هماهنگی‌های لازم انجام شده تا به پلیس ایران تحویل داده شود تا تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم مرد سارق و همچنین کشف 29 کیلو گرم طلای مسروقه شاکیان آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها