ده ها جلد سند و مدرک دزدی از سارقان کشف شد

محاصره 3 زورگیر فراری در گاراژ متروکه

سه سارق حرفه‌ای که به بهانه حمل مسافر با ضرب و جرح مسافران، اموالشان را سرقت می‌کردند در یک گاراژ متروکه به محاصره پلیس درآمده و دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۹۳۱۴۲

به گزارش ایسنا، چند روز پیش در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در ارتباط با تردد تعدادی از سارقان و اراذل و اوباش در محدوده یک گاراژ متروکه در تقاطع خیابان اسکندری ـ کلهر، موضوع برای بررسی به کلانتری 129 جامی اعلام شد.

ماموران گشت کلانتری 129 با حضور در گاراژ متروکه، سه نفر به نام‌های ایمان (بیست‌وهفت ساله)، مهدی (سی ساله) و علی (سی‌وهفت ساله) را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از آنها یک دستگاه شوکر، یک عدد باتوم، یک دشنه و یک دسته سوئیچ متعلق به یک خودروی سواری کشف و مشخص شد این دسته‌کلید متعلق به یک دستگاه خودروی پراید پارک شده در بیرون از گاراژ است.

بررسی خودروی پراید سفید نیز نشان داد این خودرو چند روز پیش در منطقه تهرانسر به سرقت رفته و از داخل آن نیز تعدادی مدارک شناسایی، کارت سوخت و عابربانک متعلق به افراد غیر کشف شد.

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ

به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل و به دستور قاضی ذکیپور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با شروع رسیدگی به پرونده کارآگاهان پایگاه هشتم مالک خودروی کشف شده را شناسایی کردند که وی در تحقیقات گفت: خودرو را بدون استفاده از قفل فرمان مقابل در منزل پارک کرده بودم که به سرقت رفته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان صاحب اسناد و مدارک کشف شده متعلق به یک دستگاه خودروی دارای سابقه سرقت لوازم خودرو در منطقه شهرک گلستان ـ بلوار گلها را شناسایی کردند که طبق اظهارات صاحب اسناد مشخص شد اسناد و مدارک وی همراه یک کیف‌دستی و مقادیری وجه نقد 29 تیر به سرقت رفته است.

رسیدگی به پرونده با موضوع زورگیری

با توجه به کشف دیگر اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، از داخل خودروی پراید، کارآگاهان یکی دیگر از مالباختگان را شناسایی و در تحقیقات اطلاع پیدا کردند وی توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای مورد زورگیری واقع شده و وجوه نقد و اسناد و مدارک به سرقت رفته است.

در ادامه با دعوت از این مالباخته به پایگاه هشتم، وی با دیدن متهمان آنها را به عنوان سرنشینان خودروی پراید نقره‌ای شناسایی و اظهار کرد: ساعت چهار بامداد از بزرگراه آیت‌الله سعیدی، نرسیده به چهارراه یافت‌آباد سوار یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای به مقصد آذری، با سه سرنشین شدم. بعد از طی مسافتی ناگهان سرنشینان پراید با تهدید چاقو و پس از ضرب و جرح، 500 هزار تومان پول، گوشی تلفن همراه و دو عدد کارت عابربانکم را سرقت و پس از گرفتن رمز کارت‌ها، مرا در منطقه 17 تهران جنب ریل‌های قطار از ماشین پیاده و فرار کردند. در فاصله زمانی مراجعه به بانک برای ابطال حساب‌‌های عابربانک متوجه شدم سارقان در چند نوبت از حساب‌های من برداشت کرده‌اند.مالباخته دیگری نیز پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، متهمان را به عنوان سارقان زورگیر تحت پوشش مسافرکشی با دستگاه خودروی پراید سفید ـ مشابه خودروی کشف شده ـ شناسایی و در اظهارات مشابهی عنوان کرد در منطقه دهکده المپیک و توسط متهمان مورد زورگیری، تهدید و ضرب و جرح قرار گرفته است.

اعترافات متهمان

متهمان پس از مواجهه حضوری با مالباختگان، به زورگیری از این افراد و نیز سرقت خودروی پراید سفید اعتراف کردند.

یکی از متهمان گفت: سرقت پراید کار مهدی بود. مهدی با خودروی مسروقه به دنبال من آمد و با هم به گاراژ رفتیم تا برای یکی از دوستانم یک دستگاه خودروی سرقتی بخرم، اما با حضور ماموران دستگیر شدم.

مهدی نیز با اطلاع از اعترافات دیگر اعضای گروه، به جرم خود اعتراف، اما در ارتباط با سرقت خودروی پراید سفید عنوان کرد خودرو را با همدستی علی سرقت کرده و دیگر جرایم را همراه او و ایمان مرتکب شده است.

سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: با شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و همچنین کشف سلاح‌های سرد از این افراد و اعتراف آنها به ارتکاب جرایم مختلف بویژه زورگیری و احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی، دستور انتشار تصویر متهمان بدون پوشش چهره از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از تمامی شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر، خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها