محسن شادی و سولماز عباسی برای نخستین بار به مرحله یک چهارم نهایی روئینگ صعود کردند

درخشش تاریخی تنیس روی میز ایران در المپیک

بعد از صعود اولین بانوی تیرانداز ایرانی به فینال رقابت‌های المپیک، دیروز هم شاهد دو افتخار تازه برای ورزش ایران در ادوار مختلف المپیک بودیم؛ کسب نخستین پیروزی ها در تنیس روی میز و صعود دو قایقران ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های روئینگ.
کد خبر: ۴۹۲۰۴۳

در رقابت‌های تنیس روی میز المپیک 2012 لندن، نوشاد عالمیان پس از استراحت در دور اول به مصاف جوستین هان از استرالیا رفت و این حریف را با اقتدار و با نتیجه 4 بر صفر از پیش رو برداشت تا نخستین پیروزی تاریخ تنیس روی میز ایران در المپیک رقم بخورد.

در این رقابت که در ورزشگاه اکسل لندن برگزار شد، نوشاد عالمیان شروع خوبی داشت و توانست گیم اول را 11 بر 5 از حریف چینی‌الاصل خود ببرد. ملی پوش تنیس روی میز ایران در گیم‌های دوم و سوم نیز با نتیجه مشابه 11 بر 7 حریف خود را شکست داد تا در آستانه پیروزی قرار گیرد. در گیم چهارم اما کار کمی سخت شد و بازی این دو بازیکن پایاپای پیش رفت و هر دو در امتیاز 10 مساوی شدند تا ادامه رقابت با حساسیت بالاتری دنبال شود، اما این نوشاد عالمیان بود که 13 بر 11 برابر حریف خود به پیروزی رسید و به جمع 48 نفر برتر راه یافت.

ملی پوش تنیس روی میز ایران پس از این پیروزی گفت: پیش‌بینی نمی‌کردم مقابل این حریف به پیروزی برسم، البته این نتیجه مرا قانع نمی‌کند و هدفم این است که بتوانم در این مسابقه‌ها روی سکو بایستم.

محمد زارع‌پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز هم پس از این برد گفت: ما چهار دوره در المپیک شرکت کرده بودیم که به پیروزی نرسیده بودیم. خوشحالم که این طلسم توسط عالمیان شکست و امیدوارم بتوانیم در دیدارهای آینده نیز شاهد پیروزی‌های این بازیکن جوان باشیم.

نوشاد عالمیان که رنکینگ 77 دنیا را در اختیار دارد، در دومین مسابقه خود به مصاف پنگ تانگ از هنگ‌کنگ دارنده رنکینگ 32 جهان رفت و این حریف قدرتمند را در یک رقابت نزدیک و مهیج با حساب 4 بر 3 شکست داد . عالمیان در گیم های اول ، دوم و چهارم رقیب خود را با نتایج 11 بر 8 ، 11 بر 5 و 11 بر 9 شکست داد اما با توجه به برتری پینگ پنگ باز هنگ کنگی در گیم های سوم ، پنجم و ششم کار به گیم هفتم کشیده شد . در این گیم هر دو پینگ پنگ باز در امتیاز 11 برابر شدند اما دو امتیاز متوالی از نوشاد عالمیان حکم به دومین پیروزی تنیس روی میز ایران در رقابت های المپیک داد . عالمیان برای نخستین بار در تاریخ رقابت های المپیک به جمع 32 پینگ پنگ باز برتر صعود کرد تا در این مرحله به مصاف حـــــریف آلــمانی( نفر چهارم رنکینگ جهانی) برود.

صعود به یک چهارم روئینگ

محسن شادی، نماینده قایقرانی کشورمان در ماده روئینگ، روز گذشته در گروه دوم جدول بازنده‌ها، به مصاف حریفانی از تایوان، نیجر، لیتوانی و زیمبابوه رفت و در پایان با ثبت زمان 7 دقیقه و 11 ثانیه و 55 صدم ثانیه در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. شادی روز شنبه در گروه اول مرحله مقدماتی رقابت‌‌ها با ثبت زمان 7 دقیقه و 27 ثانیه و 42 صدم ثانیه به مقام ششمی دست یافته بود، اما در رقابت دیروز نزدیک به 16 ثانیه بهتر از روز نخست پارو زد.

شادی پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی گفت: برنامه‌ریزی‌ام به گونه‌ای بود که در مرحله نخست فشار زیادی به خودم نیاورم تا برای رقابت‌ دوم آماده باشم. در این مسابقه نیز با تمام توان پارو زدم و سعی کردم، رکوردی را که مورد نظر است، ثبت کنم که خوشبختانه توانستم نتیجه‌ مناسبی را بگیرم. البته هنوز به رکورد شخصی خود نرسیده‌ام و امیدوارم در مرحله بعد بتوانم آن را جابه‌جا کنم.

دیروز برای سولماز عباسی، دیگر پاروزن روئینگ کشورمان هم روز خوبی بود، چرا که او در گروه بازنده‌ها با زمان 8 دقیقه و 5 ثانیه و 99 صدم ثانیه دوم شد و به جمع 24 ورزشکار برتر المپیک صعود کرد. عباسی نیز مثل شادی رکوردی بهتر از روز نخست خود داشت و 12 ثانیه زودتر مسافت 2000 متر را پارو زد. عباسی هم پس از این رقابت گفت: حریفان بسیار قوی هستند به طوری که حتی تفاوت فیزیکی من با آنها مشهود است، اما تمام تلاش خود را می‌کنم که بتوانم رکورد خوبی را در این رقابت‌ها به جا بگذارم.

امروز و در روز سوم رقابت‌های روئینگ، محسن شادی در خط یک گروه چهارم با قایقرانانی از دانمارک، نروژ، جمهوری چک، کوبا و موناکو رقابت می‌کند. در این گروه جز حریف نروژی که که با رکورد 7 دقیقه به این مرحله صعود کرده، سایر نفرات رکوردهایی زیر 7 دقیقه دارند و شادی کار دشواری در رقابت‌ها با آنها پیش رو دارد.

سولماز عباسی هم امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های روئینگ یک نفره بانوان، در خط یک گروه اول با ورزشکارانی از استرالیا، نیوزیلند، پاراگوئه، آلمان و مکزیک رقابت کند. در این گروه پایین‌ترین رکوردها مربوط به عباسی است.

حذف تنها شمشیرباز ایرانی

مجتبی عابدینی، شمشیرباز کشورمان که ایران را پس از 37 سال صاحب سهمیه المپیک کرده بود، در نخستین دیدار خود در اسلحه سابر با نتیجه 15 بر 7 مغلوب حریف رومانیایی شد و از گردونه رقابت‌های المپیک 2012 لندن کنار رفت. عابدینی با رنکینگ 112 در حالی به فلورین زالومیر باخت که رنکینگ جهانی این شمشیرباز رومانیایی 42 است. با این حال عابدینی پس از این شکست از مردم عذرخواهی کرد و گفت: مبارزه سختی را پشت سرگذاشتم و همان‌طور که گفته بودم تمام تلاشم را کردم اما حریف رومانیایی یکی از بهترین‌های جهان بود و پیروز شد. کم‌کاری نکردم، اما فکر می‌کنم مصدومیتی که سه روز پیش به سراغم آمد تا حدودی در کیفیت کار من تاثیر منفی گذاشت.

روزبهانی، تنها نماینده در روز چهارم

رقابت‎های کاروان ورزش ایران در چهارمین روز بازی‏های المپیک لندن در رشته بوکس و با حضور تنها یک نماینده در وزن 81 ـ کیلوگرم پیگیری می‎شود.

احسان روزبهانی از ساعت 22 امشب به وقـــت محلی (یک و 30 دقیقه بامداد سه‌شنبه) رقابت‎های خود را در وزن 81 ـ کیلوگرم آغاز می‎کند و در نخستین گام به مصاف جیسون مونروی وارلا از کلمبیا می‌رود.همچنین نوشاد عالمیان از ساعت 30/15 به وقت تهران در مرحـــــله یک شانزدهم نهایی رقابت های تنیس روی میز با حریف آلمانی خود روبه رو می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها