وزیر گردشگری مصر پیش بینی کرد تعداد گردشگرانی که امسال به مصر سفر می کنند به بیش از 12 میلیون نفر خواهد رسید که این رقم نسبت به سال قبل بیش از 23 درصد رشد خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۸۶۰۲

رویترز به نقل از "منیر فخری عبدالنور" وزیر گردشگری مصر  اعلام  کرد ، تعداد گردشگرانی که امسال به مصر سفر می کنند به بیش از 12 میلیون نفر خواهد رسید که این رقم نسبت به سال قبل بیش از 23 درصد رشد خواهد داشت .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد برگزاری انتخابات اخیر در مصر و پیروزی نامزد اخوان المسلمین تاثیر منفی بر صنعت توریسم مصر نخواهد داشت .

بر این اساس ، اقتصاد مصر از 17 ماه پیش تا کنون که حسنی مبارک از قدرت برکنار شده است وضعیت نابسامانی داشته است و هنوز نتوانسته است به ثبات برسد . برخی کارشناسان نگران این مساله هستند که با پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر وی بخواهد با اجرای قوانین اسلامی صنعت گردشگری این کشور را محدود کند .

اخوان المسلمین مصر هنوز در این خصوص موضع گیری روشنی نکرده است . وزیر گردشگری مصر افزود در شش ماه نخست امسال بیش از 5.24 میلیون گردشگر از مصر بازدید کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است . روسیه لهستان و آلمان بیشترین رشد تعداد گردشگر به مصر را در این مدت در اختیار داشته اند . وی پیش بینی کرد رشد گردشگران خارجی که به مصر سفر می کنند در شش ماه دوم امسال بیشتر خواهد بود و تا پایان امسال بیش از 12 میلیون گردشگر به مصر سفر خواهند کرد .

وی در ادامه گفت بیش از 4 میلیون نفر در صنعت گردشگری مصر کار می کنند ولی کاهش رشد این صنعت به 14 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم زیان وارد خواهد کرد . مصر قصد دارد تا سال 2017 میلادی در آمد حاصل از صنعت توریسم را به بیش از 25 میلیارد دلار برساند که این رقم نسبت به سال 2010 میلادی دو برابر خواهد بود . صنعت توریسم 11 درصد تولید ناخالص داخلی مصر را تشکیل می دهد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها