تخم مرغ مطلّا و صادرات طلا

این‌طور نیست که ما فقط انواع طلای سفید و طلای سیاه و ـ روم به دیوار ـ طلای کثیف و این قسم چیزهای موسوم به طلا و در حقیقت مطلا را به خارج صادر کنیم، بلکه اگر نیاز باشد، خود اصل طلا را نیز به اشکال گوناگون صادر می‌نماییم.
کد خبر: ۴۸۷۷۱۲

حتما و حکما مستحضرید که شخصیت جالب ما یک طور ساخته و پرداخته شده که عموما الکی حرف نمی‌زنیم یا که حرف را از خودمان درنمی‌آوریم، مگر در مواردی که حواسمان نیست و الکی حرف می‌زنیم، یا زورمان نمی‌رسد از بقیه حرف در آوریم.

در همین راستا صادرات طلا هم که چند خطی مقدمتاً خدمت شماعرض شد؛ به استناد فرمایش متین رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر عرض شد.

ایشان روز روشن گفتند: «طبق آخرین آمار، در شش ماه گذشته 430 میلیون دلار مصنوعات طلا صادر شده و می‌توان گفت که این امر، روندی رو به رشد داشته است. بیشتر صادرات طلا به کشورهای حوزۀ خلیج فارس صورت می‌گیرد.»

بستۀ پیشنهادی: ما نه پدرمان در کار صادرات و واردات طلا بوده و نه هفت پشت و جد و آباء مان؛ چه رسد به خودمان که قیافه مان به حمل و نقل یک ربع سکه طلا هم نمی‌خورد؛ تا چه رسد به این حرف​ها !... اما تا دلتان بخواهد، پیشنهادهای طلایی داریم که بعضاً قابلیت صادرات هم دارند. درخصوص همین صادرات خطیر طلا، چند نمونه ملاحظه بفرمایید:

1ـ صادرات کل طلا: اگر از ما که انگار بی اعتنایی به زخارف دنیوی را از دمدمای صبح ازل در خونمان تزریق کردند، نظرمان را راجع به صادرات طلا بپرسید، سریع السیر عرض می‌کنیم که: عالی است، همه‌اش را صادر بفرمایید. این‌طوری شاید وقتی جوان‌های ناچار و دچار ما دل به دریا می‌زنند و مثل شیر به خواستگاری می‌روند، دیگر طلایی در کار نباشد که شرط سرگرفتن ازدواج، مهریه‌های طلایی آنچنانی باشد. از طلا دادن پشیمان گشته‌ایم!

2ـ صادرات طلای ما: از خدا و همسایه‌ها و اقوام و آشنایان که پنهان نیست؛ از شما خواننده گرامی نیز چه پنهان که ما یک چند ماهی است دو تا سکه توانسته‌ایم پس انداز و بشدت از آن نگهداری کنیم که دیگر از زیادی استرس و توجه دایم به بالا و پایین رفتن لحظه به لحظه نرخ طلا کلافه شده‌ایم. هر مغازه‌ای هم که می‌رویم، یا ایشان جرأت نمی‌کند از ما بخرد یا که ما جرأت نمی‌کنیم به ایشان بفروشیم. همین‌طور هم بیخودی این دو فقره سکه بی‌زبان را گذاشتیم جیب بغلمان که خانه تنها نباشند دق کنند (یا بالعکس). کاش دولت یک فکر بکری بکند که ما هم این دو فقره سکه‌مان را به یک جایی صادر بکنیم و درآمد حاصل از آن را به زخم زندگی زنیم.

3ـ تخم مرغ بدل از طلا: الان با عنایت به این که مرغ‌های کشور در یک حرکت خودجوش آب پز، اقدام به گذاشتن تخم طلا کرده‌اند و شاهد مدعا هم همین بالا رفتن نرخ تخم مرغ است؛ نه‌تنها طلای زرد که زرده طلا هم می‌توانیم صادر کنیم. سفیده طلا نیز هم. در یک کلام یعنی که می‌توانیم تخم مرغ طلا شده را به عنوان یک محصول و مصنوع مطلا و بدل از طلا به خارج صادر کنیم. خود مرغ هم دستش توی کار صادرات است. تا صادر نکند که تخم مرغی وارد منزل من و شمای نیمروخور نمی‌شود.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها