بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور 25 تیر در مصلی‌ گشایش می‌یابد

نمایشگاه قرآن آماده میزبانی از 2 میلیون بازدیدکننده

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی روزهای بیست و پنجم تیر تا بیست و چهارم مرداد در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که بخش‌های جدیدی به این دوره از نمایشگاه اضافه شده است.
کد خبر: ۴۸۶۴۲۱

علیرضا تقی‌پور، قائم مقام بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به جام جم گفت: این دوره از نمایشگاه از بیست و پنجم تیرماه تا بیست و پنجم ماه مبارک رمضان که مصادف با بیست و چهارم مرداد است، برگزار می‌شود.

وی از حضور کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: کشورهای خارجی در سه بخش حضور دارند؛ برخی از کشورها در بخش ناشران خارجی شرکت کرده‌اند، هنرمندان برخی کشورها هم در بخش «جامعه المصطفا» آثارشان را عرضه می‌کنند. ضمن آن که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز مهمانانی از دیگر کشورهای دنیا را برای بازدید به نمایشگاه قرآن دعوت کرده است.

قائم مقام نمایشگاه قرآن حضور فرهیختگان خارجی در نمایشگاه این دوره را متفاوت از دوره‌های قبل ارزیابی کرد و افزود: در نمایشگاه امسال 20 ناشر خارجی و 150 ناشر داخلی حضور خواهند داشت.

تقی‌پور از برگزاری مراسم و محافلی چون مناجات‌خوانی و قرائت قرآن توسط هفت قاری بین‌المللی قرآن به عنوان بخش‌های جانبی نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال دو میلیون نفر از نمایشگاه بازدید به عمل ‌آورند.

به گفته وی مسئولیت بخش‌های هنری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده گرفته است.

قائم مقام نمایشگاه قرآن از برگزاری بخشی با عنوان «تحول علوم انسانی» در نمایشگاه خبر داد و گفت: در این بخش نشست‌هایی با موضوعات مختلف مانند قرآن و اقتصاد، قرآن و طب، قرآن و جامعه‌شناسی و همچنین قرآن و علوم روز برگزار می‌شود و چکیده این مباحث بعدها به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

بخش‌های تازه در نمایشگاه قرآن

امسال بخش‌های زیادی به نمایشگاه قرآن کریم اضافه شده است. به گفته تقی‌پور یکی از این بخش‌ها «فرق انحرافی» نام دارد که پیش‌بینی می‌شود از بخش‌های مهم نمایشگاه باشد. در این بخش فرقه‌های کاذب و انحرافی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از بخش‌های جدید نمایشگاه قرآن بخش «زن قرآنی و زندگی قرآنی» است. در کنار آن بخش‌های حفظ قرآن و تولید ملی نیز از بخش‌های جدیدی است که در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن شاهد آن خواهیم بود. این دو بخش پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری شکل گرفته است. «اعجاز قرآن» و «بیداری اسلامی» از دیگر بخش‌های تازه در نمایشگاه هستند.

مرمت رایگان قرآن‌های کهنه

در نمایشگاه امسال ترتیبی اتخاذ شده که بازدیدکنندگان می‌توانند قرآن‌های قدیمی خود را مرمت یا معاوضه کنند. مثلا اگر بازدیدکننده‌ای قرآنی از سال‌ها قبل دارد که کهنه شده، با مراجعه به نمایشگاه قرآن می‌تواند آن را مرمت یا با یک قرآن نو معاوضه کند.قرار است بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور افتتاح شود.

سعید اردستانی، معاون اجرایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز به جام‌جم گفت: غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن، سه روز مانده به افتتاحیه تحویل متصدیان می‌شود.

محمودرضا ذکاوت، مدیر گروه قرآن، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی رادیو قرآن هم تصریح کرد: برنامه «شهر قرآن» روزانه یک ساعت به طور زنده از نمایشگاه بین‌المللی قرآن پخش می‌شود.

پافشاری بر تاسیس معاونت قرآنی

پیش‌تر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری برای تشکیل معاونت قرآنی در این وزارتخانه خبر داده بود. سیدمحمد حسینی اظهار امیدواری کرده بود بودجه قرآنی سال 91 برخلاف اختصاص بودجه سال 90 به نهادهای قرآنی، امسال با سرعت بیشتری تخصیص یابد.

وی گفته بود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای پنج معاونت است، همچنین رؤسای دو سازمان زیرمجموعه این وزارتخانه نیز حکم معاون را دارند، اما با این وجود که نمی‌توان معاونت جدیدی را ایجاد کرد، به دنبال آن هستیم تا با تمهیداتی «معاونت قرآنی» را تشکیل دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها