با شمارش نزدیک به 80 درصد از آرای انتخابات پارلمانی لیبی نتایج اولیه این انتخابات از پیروزی لیبرال‌ها به رهبری "محمود جبریل" در این کشور خبر می‌دهد.
کد خبر: ۴۸۶۳۴۵

به گزارش سایت شبکه الجزیره، نوری العباری،‌ رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در طرابلس پایتخت این کشور اعلام کرد که نزدیک به 80 درصد از آرای اخذ شده از مردم تاکنون شمارش شده و نتایج اولیه انتخابات در شهرهای مصراته، زلیتن، ترهونه و دو حوزه‌ از حوزه‌های طرابلس مشخص شده است.

بنابر این آمار، ائتلاف نیروهای ملی به رهبری محمود جبریل، رئیس پیشین دفتر شورای ملی انتقالی لیبی بیشترین آرا را به خود اختصاص داده و پس از این ائتلاف حزب عدالت و سازندگی وابسته به اخوان‌المسلمین لیبی که گرایش اسلامی دارد، در رده دوم قرار دارد.

هنوز شمارش آرا در برخی حوزه‌های لیبی ادامه دارد و نوری العباری اعلام کرد که نتیجه قطعی انتخابات روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.

بنابر آمار منتشر شده ائتلاف نیروهای ملی لیبی در فهرست حزبی پارلمان که 80 عضو پارلمان را تعیین خواهد کرد، پیش افتاده و در فهرست فردی نیز گزارش‌ها حاکی از پیروزی محمود جبریل و احزاب ائتلافی تحت رهبری وی است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها