مادر جوان پس از آن که شوهرش او را با سه فرزند برای همیشه ترک کرد و دیگر به خانه بازنگشت، به دلیل فقر و نداری تصمیم گرفت یکی از فرزندانش را بفروشد که در آخرین لحظه عشق مادرانه مانع از این کار شد.
کد خبر: ۴۸۶۲۴۳

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زنی با حضور در اداره اطلاعات ـ امنیت شهرستان شهریار در غرب استان تهران به ماموران خبر داد زنی قرار است پسر یازده ماهه‌اش را به یک زوج نابارور بفروشد.

زن جوان در این باره گفت: چند روز پیش در خانه یکی از دوستانم، یکی از زنان مهمان ادعا کرد زن همسایه‌شان با این که دو بچه دارد، چند ماهی است از فرزندان دوقلوی یک زن فقیر ـ که یک پسر و یک دختر هستند ـ نگهداری می‌کند و اکنون پسر 11 ماهه را دوباره به مادرش تحویل داده است و مادر کودک به دلیل فقر مالی می‌خواهد فرزندش را بفروشد.

به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد.

قرار ملاقات با فروشنده کودک

در مرحله بعدی ماموران از زنی که پلیس را در جریان ماجرای فروش کودک قرار داده بود، خواستند با آنها همکاری کند و به عنوان خریدار کودک با مادرش وارد معامله شود.

به این ترتیب، این زن در محل ملاقات در منطقه اندیشه که به‌طور نامحسوس از سوی ماموران زیر نظر بود، حاضر شد. در همین موقع زنی به وی نزدیک شد و با او به گفت‌و‌گو پرداخت. پس از دقایقی فروشنده کودک بازداشت و به مرکز پلیس منتقل شد.

زن جوان، راز زندگی دوقلو‌ها را فاش کرد

این زن با اشاره به این که مادر کودک نیست، گفت: من از همسر اولم دو فرزند دارم. پس از جدایی و ازدواج دوباره با مرد دیگری، ما صاحب فرزندی نشدیم. 10ماه پیش از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم زن جوانی در همسایگی‌شان زندگی می‌کند که شوهرش او و سه کودکش را ترک کرده است و آنها با فقر و نداری زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ادامه با مشاهده وضعیت زندگی آن زن و بچه‌هایش، موضوع را با شوهرم در میان گذاشتم و او قبول کرد از دختر و پسر یکماهه دوقلو برای مدتی نگهداری و در این مدت به این خانواده نیز کمک مالی کنیم.

این زن درباره موضوع فروش پسر یازده ماهه گفت: شوهرم از نوزاد دختر خوشش آمد و تصمیم گرفتیم از او نگهداری کنیم و درصدد بودیم خانواده‌ای را نیز پیدا کنیم تا سرپرستی نوزاد پسر را به‌عهده بگیرد. بعد از مدتی موفق شدیم زوجی را که بعد از سال‌ها ازدواج صاحب فرزندی نمی‌شدند، پیدا کنیم.

زن جوان یادآور شد: این زن قول داد برای گرفتن نوزاد پسر 10 میلیون تومان به مادر کودک کمک کند و به او قول دهد زندگی خوبی را برای فرزندش فراهم کند. موضوع را با مادر کودک در میان گذاشتم و او قبول کرد نوزادش را در اختیار این زن قرار دهد.

با اطلاعات به‌دست آمده از این زن، مادر کودک تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در خانه اجاره‌ای مادرش در یکی از محله‌های جنوبی شهر کرج شناسایی و دستگیر و به اداره اطلاعات ـ امنیت شهرستان شهریار منتقل شد.

مادر از ناگفته‌های زندگی‌اش گفت

مادر کودک با اشاره به این که فقر و نداری باعث شده بود، از دو فرزندش دور بماند، در این باره گفت: شوهرم بیکار بود و با وجود یک فرزند چهار ساله به سختی هزینه زندگی‌مان تامین می‌شد. وقتی دوباره باردار شدم، شوهرم پس از مشاجره مرا کتک زد و خانه را ترک کرد و دیگر بازنگشت. در این مدت مادرم که خود نیز مشکل مالی دارد، کمکم می‌کرد و با تولد دوقلوها، هزینه زندگی‌مان بیشتر شد.

وی اضافه کرد: با کمک همسایه‌ها و فامیل زندگی‌مان می‌گذشت. دیگر طاقت این زندگی را نداشتم و شرایط نیز هر روز بدتر می‌شد.

وی یادآور شد: حتی وقتی دوقلو‌ها بیمار می‌شدند، پولی برای درمان آنها نداشتم. مدتی به همین منوال سپری شد تا این که با زنی آشنا شدم و برای چند ماهی بچه‌ها را به او سپردم. این زن به ما کمک فراوانی کرد و من دیگر نگران بچه‌ها نبودم.

مادر جوان توضیح داد: پس از مدتی این خانواده نیز فقط توانستند یکی از فرزندانم را نگهداری کنند بنابراین از آن زن خواستم خانواده‌ای را پیدا کند تا در صورت تمایل از پسرم نگهداری کند. قصد نداشتم فرزندم را که با هزاران امید و آرزو به دنیا آورده بودم، به کسی بدهم، اما نداری و بی‌کسی مرا به این کار وادار کرد، ولی هنگامی که دوستم به محل قرار رفت، طاقت نیاوردم و حاضر نشدم از نوزادم دل بکنم و او خودش تنها در محل قرار حاضر شد.

بنا بر این گزارش، دختر و پسر دوقلو تحویل سازمان بهزیستی شدند. تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها