مرد سالخورده‌ای که در پی تصادف ساختگی با خودرو‌های مدل بالا، از رانندگان اخاذی می‌کرد، از سوی پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۵۶۳۶

به گزارش جام‌جم، اوایل تیر امسال مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی شهرستان میبد در استان یزد علیه مرد سالخورده‌ای به اتهام اخاذی شکایت کرد.

شاکی گفت: با خودرویم در حال گذر از محله‌ای در شمال شهر بودم که ناگهان با مرد سالخورده‌ای تصادف کردم. خواستم مرد سالخورده را که آسیب سطحی دیده بود، به مرکز درمانی انتقال دهم اما او نپذیرفت و ادعا کرد در تصادف با خودرویم یک دستگاه گوشی تلفن همراه و ساعت مچی گران قیمتش شکسته است.

وی اضافه کرد: بابت خسارت اموالش یک میلیون تومان به وی پرداخت کردم، اما مرد سالخورده روز‌های بعد نیز در تماس تلفنی با تهدید به شکایت علیه من، پول بیشتری می‌خواست.

وی یادآور شد: بناچار مبالغ دیگری پول به او پرداخت کردم اما با تماس‌های بعدی وی، متوجه شدم او قصد اخاذی دارد. در پی این شکایت، چهره نگاری رایانه‌ای از مرد اخاذ انجام و جستجو برای دستگیری او آغاز شد.

شکایت مردم، یکی پس از دیگری

این درحالی بود که چهار نفر دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاکیان جدید متوجه شدند، تصاویر رایانه‌ای از مرد اخاذ با هم مطابقت دارد و او تحت تعقیب پلیس است.

در حالی که پاتوق‌های احتمالی مرد اخاذ به طور نامحسوس زیرنظر ماموران بود، چند روز پیش مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر داد با مرد سالخورده‌ای تصادف کرده و او با این که صدمه زیادی ندیده، قصد دارد پول زور از او بگیرد و حاضر نیست به مرکز درمانی منتقل شود.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، ماموران عازم محل حادثه ـ مرکز شهر ـ شده و مرد سالخورده را پیش از فرار دستگیرکردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، اظهارات ضد و نقیضی مطرح و سرانجام در مواجهه حضوری با مرد شاکی اعتراف کرد با تصادف ساختگی، از رانندگان خودروی‌های مدل بالا اخاذی میلیونی کرده است.

متهم با اشاره به نحوه اخاذی‌هایش گفت: مدتی پیش از یکی از شهرهای جنوب کشور به میبد یزد آمدم. برای تامین هزینه زندگی‌ام، در محله‌های شهر پرسه می‌زدم و با دیدن خودرو‌های مدل بالا که در تردد بودند، خود را جلوی خودرو‌ها انداخته و وانمود می‌کردم آسیب جدی ندیده‌ام، اما گوشی تلفن همراه و ساعت مچی گران‌قیمتم شکسته و با این ترفند در چند مرحله از آنها اخاذی می‌کردم. تاکنون با این شیوه مبالغی کلان از رانندگان اخاذی کرده‌ام.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی پلیس از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایم او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها