یکی از رازهای موفقیت امیر قلعه‌نویی در کسوت سرمربی تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی جذب نفرات کلیدی در فصل نقل و انتقالات بوده است، اتفاقی که در این فصل فقط در اردوگاه رقیب سنتی آنها رخ داد تا این موضوع اسباب نارضایتی سرمربی آبی‌پوشان را فراهم آورد.
کد خبر: ۴۸۱۲۲۰

«مدیری که می‌خواهد تیمش را برای قهرمانی ببندد باید مثل رویانیان عمل کند»، این جمله‌ای است که امیر قلعه‌نویی در روزهای واپسین همکاری با باشگاه تراکتورسازی بر زبان آورد تا حسین جعفری مدیرعامل این باشگاه بداند بدون حضور پررنگ در فصل نقل و انتقالات نمی‌تواند سرمربی موفق تیمش را حفظ کند.

در این شرایط قلعه‌نویی با پشتوانه فنی و کارنامه درخشان نایب قهرمانی تراکتورسازی و چهار عنوان قهرمانی در لیگ برتر به اضافه محبوبیت خاصی که نزد هواداران استقلال دارد، بهترین گزینه‌ای بود که هیات مدیره باشگاه استقلال می‌توانست برای هدایت این تیم و جلب نظر هوادارانش به خدمت بگیرد.

قلعه‌نویی با گفتن این جمله که «نمی‌توان به خواست هواداران آبی نه گفت»، به نیمکت تیم مورد علاقه‌اش بازگشت به این امید که بار دیگر خودش را اثبات کند، غافل از این‌که گویا عزمی برای حمایت عملی از او وجود ندارد.

بی‌خیال خرید ستاره‌ها

هیات مدیره استقلال و در راس آن احمد رسولی‌نژاد از اواخر فصل گذشته لیگ برتر دعوای خود را با علی فتح‌الله‌زاده علنی کرد، دعوایی که بنا بر صحبت‌های رسولی‌نژاد، به صراحت، ریشه در حساب و کتاب باشگاه، بدهی چند میلیاردی، ضعف در درآمدزایی و هزینه سرسام‌آور باشگاه‌ دارد. هزینه‌ای که به طور طبیعی بخشی از آن به فصل نقل و انتقالات سال گذشته برمی‌گشت.

جذب و تمدید قرارداد با ستاره‌هایی چون مهدی رحمتی، جاسم کرار، ولید علی، فریدون زندی، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری هزینه میلیاردی برای باشگاه داشت تا تیم فتح‌الله‌زاده با افتخار لقب کهکشانی دریافت کند.

اما این هزینه بالا عایدی جز کسب یک جام آن هم از نوع جام حذفی برای آبی‌ها نداشت تا هیات مدیره استقلال (درست یا غلط) امسال سیاست هزینه محدود در فصل نقل و انتقالات را پیش بگیرد. سیاستی که اساسا قلعه‌نویی از آن بی‌اطلاع بود و وعده‌های نیم بند مسوولان باشگاه را برای حذب نفرات مورد نظر جدی گرفت.

این در حالی است که به گواه آمار و ارقام قلعه‌نویی در طول سالیان اخیر در کنار همه مسائل فنی یکی از ریشه‌های موفقیت خود را جذب بازیکنان کارآمد و زبده در نقل و انتقالات می‌داند، اتفاقی که تا اینجای کار خبری از آن نیست.

دعوای بی‌فایده با پرسپولیسی‌ها

در این شرایط مسوولان باشگاه چگونه باید حمایت هوادار را همچنان پشت سر خود داشته باشند؟ یک منبع آگاه در باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال جام‌جم گفت: هیات مدیره باشگاه وقتی در جذب بازیکنان مورد نظر قلعه‌نویی از جمله سیدجلال حسینی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری و حتی کریم انصاری فرد ناکام ماند، چاره‌کار را در به راه انداختن یک دعوای لفظی با مدیران پرسپولیس و بویژه رویانیان دیدند و در این رابطه هم رسولی‌نژاد و هم فتح‌الله‌زاده بارها به پرسپولیسی‌ها به بهانه پرداخت‌های میلیاردی تاختند تا خود مورد بازخواست هواداران آبی و حتی قلعه‌نویی قرار نگیرند. با وجود این قلعه‌نویی حسابی از این موضوع ناراضی بوده و نگران آینده است.

قلعه‌نویی در حالی با این شرایط دست به گریبان است که پرسپولیس علاوه بر ثبت قرارداد محمد قاضی، مهرداد پولادی، شهاب گردان، محسن بنگر، سیدجلال حسینی و حسین ماهینی و حفظ بازیکنانی چون محمد نوری و غلامرضا رضایی در یک قدمی عقد قرارداد با کریم انصاری‌فرد، محمدرضا خلعتبری و حتی پژمان نوری قرار دارد اما باشگاه استقلال بازیکنانی را جذب کرده که بیشتر آنها در نیمه دوم لیست مورد نظر قلعه‌نویی قرار داشتند، سیاوش اکبرپور، میثم بائو، قاسم دهنوی، امین منوچهری، هاشم بیک‌زاده، ایمان مبعلی و امیرحسین صادقی.

مشخص است مربی‌ای که ریسک بازگشت به استقلال را پذیرفته است، هیچ خوش ندارد از همین ابتدای کار، دستش درپوست گردو بماند.

نکته جالب توجه این‌که مدیران استقلال در شرایطی حفظ بازیکنان فصل قبل استقلال را یک موفقیت برای خود ترسیم کرده‌اند که آنها هنوز موفق به جلب رضایت و تمدید قرارداد بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و مهدی رحمتی نشده‌اند و قلعه‌نویی علاوه بر فریدون زندی و مهدی امیرآبادی روی نام مجتبی جباری نیز خط کشیده است، حال آنکه باشگاه از مذاکره با جباری برای تمدید قراردادش خبر می‌دهد.

وزیر ورزش فریادرس قلعه‌نویی

در چنین شرایطی قلعه‌نویی چه می‌کند؟ منبع آگاه در باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال جام‌جم گفت: قلعه‌نویی مربی بزرگی است و اعتبارش را از سر راه نیاورده است که به راحتی به بازی گرفته شود، در این رابطه به طور قطع در روزهای آینده بسیاری مسائل به اطلاع وزیر ورزش و جوانان به عنوان رییس مجمع باشگاه خواهد رسید تا دست‌کم در روزهای پایانی نقل و انتقالات دست مدیران باشگاه را برای خرید بازیکنان خوب خارجی باز بگذارد تا بیش از این قلعه‌نویی احساس نگرانی نکند.

امید توفیقی‌ -‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها