رقابت‌های یورو 2012 شب گذشته با انجام 2 بازی از گروه اول به طور رسمی آغاز شد، اما حساسیت این تورنمنت مهیج فوتبال از امشب بالا می‌رود؛ جایی که آلمان و پرتغال، در نخستین بازی بزرگ جام رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۷۹۷۸۹

این دو تیم مدعی در شرایطی 15از ساعت ‌/‌23 امشب به وقت تهران به مصاف هم می‌روند که در گروه مرگ چهاردهمین دوره جام ملت‌های اروپا قرار دارند و کوچک‌ترین لغزشی به حذف زودهنگام یکی از آنها منتهی خواهد شد. البته این شرایط حساس هم باعث نشد تا بازیکنان 2 تیم در آستانه این بازی برای پیروزی بر حریف کری‌ نخوانند.

کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم ملی پرتغال قبل از شروع یورو عنوان کرد تیمش می‌تواند از گروه مرگ صعود کند. وی افزود: پرتغالی‌ها می‌توانند تیم آلمان را شکست دهند. در مقابل لوکاس پودولسکی، مهاجم تیم ملی آلمان نیز عنوان کرد: مهم نیست رونالدو چه برنامه‌ای برای بازی شنبه دارد. او یکی از بهترین بازیکنان دنیاست، ولی ما در چند بازی آخر مقابل پرتغال نتایج خوبی گرفته‌ایم و رونالدو نمی‌تواند مانع از تداوم پیروزی‌های آلمان مقابل پرتغال شود.

همان‌طور که پودولسکی اشاره کرده آلمان‌ها در دیدار‌های اخیر خود با پرتغالی‌ها، چهره تیم پیروز را داشته و می‌کوشند سریال پیروزی‌های متوالی را همچنان حفظ کنند. آنها در جام جهانی 2006 و در شهر اشتوتگارت 3 بر یک مقابل رقیب به برتری رسیدند و در یورو 2008 نیز 3 بر 2 این حریف را شکست دادند.در این میان، مسعود اوزیل که خود به همراه سامی خدیرا، همبازی کریس رونالدو در رئال مادرید است، اعتقاد دارد پرتغال تنها رونالدو نیست و حریف امشب آنها از نظر فنی تیم خوبی است و نباید آنها را دست‌کم گرفت؛ البته 3 قهرمانی آلمان‌ها در جام ملتهای اروپا خود گویای این است که این تیم هیچ‌گاه تیمی را دست‌کم نمی‌گیرد، مخصوصا اگر حریف تیم پرستاره‌ای چون پرتغال باشد.بازی امشب آلمان و پرتغال در ورزشگاه 34 هزار نفری آره‌نا لویوی اکراین برگزار می‌شود و قضاوت آن به‌عهده داور مطرح فرانسوی، لانوی است.

دیگر تیم‌های این گروه هلند و دانمارک هستند که قبل از آلمان و پرتغال، از ساعت 30‌/‌20 به وقت تهران برای کسب 3 امتیاز حساس نخستین بازی به مصاف هم می‌روند.

این مصاف مهم در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم در گذشته قهرمانی قاره اروپا را تجربه کرده‌اند. هلند در جام ملت‌های 1988 با استفاده از درخشش بزرگانی همچون رود گولیت، مارکو فان باستن، فرانک ریکارد و رونالد کومان تحت هدایت مربی بزرگی همچون رینوس میشل توانست در خاک آلمان به افتخار قهرمانی قاره سبز برسد. دانمارک نیز در جام ملت‌های 1992 در حالی که ستارگانی همچون پیتراشمایکل، لارس اولسن، برایان لادروپ، هنریک لارسن و... را در ترکیب خود داشت، در سوئد جام قهرمانی را بالای سر برد.آخرین رویارویی 2 تیم به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی مربوط می‌شود که در مرحله گروهی آن مسابقات هلندی‌ها توانستند دانمارک را با 2 گل شکست دهند. با توجه به آن نتیجه، می‌توان گفت دیدار امشب برای وایکینگ‌ها جنبه انتقام و تلافی دارد؛ هرچند انتقام گرفتن از هلندی که حالا یکی از مدعیان درجه یک برای قهرمانی در یورو 2012 است، آسان نخواهد بود.

هلند و دانمارک در ورزشگاه 42 هزار نفری متالیست اکراین به قضاوت اسکومینا داور اهل اسلوونی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

رضا پورعالی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها