خبرگزاری فارس نوشت، یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی ریاست یک ‌کمیسیون‌ مجلس برخی مجلس نهمی‌ها را به ‌منزل خود دعوت کرد.
کد خبر: ۴۷۹۳۰۰

بنابراین گزارش، میزبان یکی از نمایندگانی است که ریاست یکی از کمیسیون‌های مجلس هشتم را به‌عهده داشته و در مجلس نهم نیز از گزینه‌های مطرح برای تصدی ریاست این ‌کمیسیون‌ ‌است‌. در این مهمانی که سه‌شنبه‌شب در منزل این نماینده در یکی از مناطق شمال شهر تهران برگزار شد، هدایایی نیز به حاضران داده شده است. همچنین رایزنی‌ها برای عضویت در برخی کمیسیون‌ها به قدری بالاست که محمدرضا باهنر با نمایندگان متقاضی عضویت در 10 کمیسیون‌ مجلس عصر دیروز جلسه داشت تا به توزیع مناسبی در کمیسیون‌های مجلس دست یابند.

نماینده سابق، مشاور هاشمی شد

قدرت‌الله علیخانی، مشاور پارلمانی هاشمی‌رفسنجانی شد. علیخانی که نماینده مردم قزوین در مجلس ششم، هفتم و هشتم بود، با تایید این خبر به ایسنا گفت: انتخاب بنده به عنوان مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام، تصمیم شخص آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بوده است و این تصمیم دیروز از سوی دفتر ریاست مجمع به بنده اعلام شد. علیخانی از چهره‌های کهنه‌کار پارلمانی است که ارتباط خوبی با چهره‌های معتدل جناح‌های مختلف دارد. وی در انتخابات مجلس نهم از راهیابی به خانه ملت بازماند.

وعده اوباما به نتانیاهو در آستانه مذاکرات مسکو

در حالی که کمتر از 2 هفته به نشست مسکو باقیمانده، یک رسانه‌ صهیونیستی به منظور فضاسازی علیه مذاکرات تهران با گروه 1+5، از تحریم‌های احتمالی آمریکا و اروپا علیه ایران در صورت شکست گفت‌وگوها خبر داد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری دبکا در گزارشی مدعی شد، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با وعده اعمال دور جدیدی از تحریم‌های سخت علیه ایران، بار دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را متقاعد کرد برای چند ماه آینده نیز از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خودداری کند. این پایگاه خبری در ادامه به نقل از منابع آگاه خود به بیان تحریم‌های جدیدی که مدعی شده قرار است علیه ایران اعمال شود، پرداخت و نوشت: اول جولای،‌ اروپایی‌ها تحریم‌ علیه بانک‌ها و صادرات نفت ایران را که اکنون معلق است، اجرایی خواهند کرد. علاوه بر این، در پاییز دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه ناوگان‌های دریایی و هوایی که عازم بنادر ایران می‌شوند، اعمال خواهد کرد؛ به این معنا که هر خط هوایی ملی یا هواپیمای بین‌المللی که وارد حریم هوایی ایران شود،‌ از ورود به فرودگاه‌های آمریکا و اروپا منع خواهد شد. این امر شامل ناوگان‌های دریایی دولتی و خصوصی نظیر نفتکش‌ها نیز خواهد شد. رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از سرسخت‌ترین مخالفان مذاکرات 1+5 با ایران، در خط مقدم فضاسازی علیه این گفت‌وگوها قرار دارد؛ از این رو به نظر می‌رسد این بار نیز رسانه‌های این رژیم درتلاشند تا در آستانه مذاکرات مسکو با انتشار اخباری از این دست فضای گفت‌وگوها را تحت تاثیر قرار دهند.

نجات دریانوردان ایرانی در سواحل امارات

6 دریانورد ایرانی در سواحل شیخ‌نشین ام‌القیوین توسط گارد ساحلی امارات نجات یافتند. به گزارش ایسنا، دریانوردان ایرانی با کشتی باربری از دبی عازم ایران بودند که در 20 مایلی سواحل ام‌القیوین کشتی آنان دچار حادثه شد. گارد ساحلی امارات پس از نجات 6 خدمه این کشتی، آنان را برای مداوا به بیمارستان منتقل کرد.

علت حضور محمد هاشمی در جلسات مجمع

مسوول دفتر رئیس مجمع با اشاره به حضور در جلسات مجمع در حالی که وی در دوره جدید حکمی نگرفته است، گفت: شرکت رئیس دفتر در جلسات بدون حق رای یک وظیفه است؛ همان‌طور که مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز می‌تواند در جلسات هیات دولت شرکت کند، اما حق رای ندارد. محمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که وقتی حق رای وجود نداشته باشد، نمی‌توان در تصمیم‌سازی‌ها دخالت کرد، افزود: مدیریت جلسات مجمع به‌عهده رئیس دفتر است، از این رو وی می‌تواند در جلسات مجمع شرکت کند. عضو حزب کارگزاران یادآور شد: من از 4 سال قبل رئیس دفتر مجمع بودم، با این تفاوت که آن زمان عضو مجمع نیز محسوب می‌شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها