معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح «استخدام نیمه‌وقت زنان» پس از ابلاغ بودجه سال 91 به دستگاه‌ها قابل اجراست.
کد خبر: ۴۷۶۵۸۴

پروین هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به انتقادهایی که به طرح «استخدام نیمه‌وقت زنان» شده است، تاکید می‌شود تا صاحبنظران در حوزه زنان این طرح را به‌خوبی مطالعه کرده و پس از آن اظهارنظر کنند؛ چرا که طراحی این طرح به گونه‌ای است که صرفا افراد در بدو ورود به صورت نیمه‌وقت استخدام می‌شوند.

وی توضیح داد: با توجه به این‌ که نیمی از متقاضیان جویای کار زنان هستند، برای پاسخ مناسب به این تقاضاها و ورود زنان به بازار کار و حوزه‌های اجتماعی باید مدل و الگوهایی پیش‌بینی کرد تا زنان در عین حضور اجتماعی به خانواده نیز رسیدگی کنند.

به گفته معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح استخدام نیمه‌وقت زنان همه افراد را شامل نمی‌شود و کارجو از بدو استخدام این شیوه کار را انتخاب می‌کند و به گفته منتقدان قرار نیست تمام استخدام زنان از این به بعد این‌گونه باشد.

وی با بیان این ‌که هدف بسیاری از زنان از کار صرفا نیاز مالی نیست و آنان خواهان حضور در اجتماع هستند، تصریح کرد: این افراد با این روش ضمن حضور اجتماعی از توان و دانش خود در حوزه‌های کاری نیز استفاده می‌کنند.

به گفته هدایتی، این طرح براساس ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه است که به بند «ب» ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری عطف کرده است، بنابراین در این ماده مجوز داده شده برای به‌کارگیری نیروهای انسانی در حوزه بخش دولتی به ازای خروج هر 3 نفر از مشاغل تصدی‌گری و یک نفر از مشاغل حاکمیتی، یک نفر استخدام شود که می‌توان به جای این یک نفر، 2 نفر نیمه‌وقت استخدام کرد و این جایگزینی را انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها