رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه اتوبان یادگار امام یکی از شاهراه های حادثه خیز و دارای نقاط غیر ایمن است، گفت: لیست تمامی نقاط حادثه خیز پایتخت را به شهرداری اعلام کرده ایم و در صورت اصلاح نشدن، مقصران را به دادگاه معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۴۳۵۵

سردار حسین رحیمی در خصوص بروز چند حادثه مرگبار در بزرگراه یادگار امام طی چند روز گذشته گفت: در حادثه ای که موجب مرگ دو راکب موتورسیکلت و دو سرنشین خودرو در تصادف کامیون با چند خودرو در این بزرگراه شد پس از بررسی های کارشناسان مشخص شد علت این حادثه مرگبار سرعت زیاد کامیون و نقص فنی راه است. در بررسی های انجام شده راننده کامیون 50 درصد و شهرداری تهران نیز به علت نقص راه 50 درصد مقصر شناخته شدند.

وی افزود: دوربین ثبت سرعت پرتال در 300 متری محل حادثه مستقر بود اما متاسفانه اتوبان یادگار امام (ره) حداقل در دو نقطه قبل از پل «شهید ستاری» و 50 متر پس از خروجی «فرحزاد» دارای نقص است.

استقرار 40 دوربین کنترل سرعت در بزرگراه ها

به گفته رییس پلیس راهور تهران، 40 دوربین کنترل سرعت (لیزرگان) در بزرگراه های تهران و محورهای بزرگراهی اطراف شهر مستقرند و سرعت خودروها را کنترل می کنند. ضمن اینکه 300 متر مانده به نقاط حادثه خیز بزرگراهی نیز این دوربین ها مستقر شده‌اند.

ابطال گواهینامه رانندگان متخلف

سردار رحیمی افزود: متاسفانه برخی از رانندگان خودروهای سنگین وارد معابر شهری که می شوند همچنان در حال و هوای جاده های برون شهری هستند و با سرعت های سرسام آوری رانندگی می کنند. دستور ابطال گواهینامه این افراد همزمان با ارتکاب تخلف را صادر کرده ام و این افراد حق رانندگی در شهر تهران را به این صورت ندارند.

ساعت 10 شب آغاز مسابقات سرعت در خیابان

وی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از رانندگان سواری عادت به گاز دادن و مسابقه گذاشتن در خیابان دارند، تاکید کرد: این افراد ساعت 10 شب به بعد خیابان را متعلق به خودشان می دانند و اقدام به گاز دادن در خیابان ها می کنند. گروه دیگر نیز کامیون هایی هستند که با سرعت سرسام آوری در خیابان ها و معابر بزرگراهی تهران تردد می کنند. نوک پیکان برخوردهای شبانه پلیس با این دو گروه است.

رییس پلیس راهور تهران افزود: اگر رانندگان کامیون با سرعت 60 کیلومتر در تهران رانندگی کنند هیچ مشکل و تصادفی رخ نمی دهد.

سردار رحیمی از شناسایی نقاط حادثه خیز پایتخت خبر داد و گفت: نقاط حادثه خیز شهر تهران شناسایی و به صورت کتبی برای اصلاح به شهرداری اعلام شده است. تذکرهای لازم نیز در این مدت داده شده و در صورت اصلاح نشدن این نواقص خاطیان به دادگاه معرفی می شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها