آغازی بر یک پایان

هم زمان با روز جهانی ارتباطات، اقدام بدیع و امیدوارکننده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تجلیل از پیش نگاران عرصه مطبوعات، موجب شد تا روزنامه نگاران و خبرنگاران به این مسأله امید داشته باشند که تنها سالروز شهادت همکارشان، روز قدردانی از آنان نیست و سرانجام زمان دیگری نیز برای معرفی آنان که سال ها بدون هیچ چشمداشتی دست بر آتش گرفتند و هر غمی را به حرمت قلم به جان خریدند، در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۷۴۱۴۵

حسین قندی، جلال رفیع و امیرحسین فردی به عنوان متخصصانی که هر یک در حوزه ای تخصصی از مطبوعات پیشگام و پیشکسوت بوده‌اند و به واقع دستمزدی که حقشان بوده است را دریافت نکرده‌اند، سرانجام در نخستین مراسم باشکوه در نظر گرفته شده، گذر فعالیت های پرثمرشان را مرور می کنند.

اولین جشنواره پیش نگاران مطبوعات کشور که به منظور تکریم از این زبدگان که سال‌های سال در میدان روشنگری، رشد و آگاهی های عمومی تلاش کرده‌اند، به وضوح نشان می دهد که اظهارات اخیر "محمدزاده" معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد که برخی می‌خواستند حقایق بیان شده از زبان وی مبنی بر این که برخی مدعی کار خبری و روزنامه‌نگاری هستند، چیزی جز خیرخواهی و احقاق حق کسانی که خبرنگار واقعی می‌باشند، نبوده است.

برگزاری مراسم پیش نگاران، در هر دوره چنانچه با تدبیر، تحقیق و به دور از اعمال سلیقه انجام شود بی شک در درازمدت نتایج پرثمری را به همراه خواهد داشت؛ ایجاد انگیزه در خبرنگاران، کاری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

تنها آنان که قلم با دستانشان بیش از هر چیزی آشناست می دانند که همین دستان ظریف وپاک متعلق به کسانی است که دائما در معرض دلهره، تهدید، تکذیب و گاهی بارقه امید هستند.

بی انصافی است اگر، اقدام اخیر معاونت مطبوعاتی را تنها جزو وظایف آن تلقی کنیم؛ چرا که برای نهادینه کردن فرهنگ قدردانی از پیشکسوتانی که عمری در راه «آگاهی بخشی جامعه» متحمل سختیهای فراوان شده اند، همگان باید تلاش کنیم و این اقدام را به فال نیک گرفته و آغازی پرافتخار بر یک پایان بدانیم.

مرتضی فغانی-جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها