اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با تاکید بر این‌که تمامی اقشار ملت فلسطین آماده فداکاری در راه کرامت و آزادی اسرا هستند اعلام کرد همبستگی با اسرا مشخصه اصلی اعتصاب کنونی اسرا در این دوره است.به گزارش فارس، هنیه در جریان خطبه نماز جمعه غزه در خیمه اعلام همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا اظهار کرد که تحرکات مثبت و تماس‌ها و دیدارهای رسمی با مقامات مصری و صهیونیستی به منظور وادار کردن تل‌آویو به اجرای بندهای قرارداد مبادله اسرا جریان دارد.
کد خبر: ۴۷۳۶۴۶

هنیه تصریح کرد هیات اسرای آزاده فلسطینی که پنجشنبه شب وارد قاهره شدند، بررسی مساله اجرای بندهای توافق مبادله اسرا را در راس اولویت‌های خود قرار داده‌اند و بر همین اساس ، با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر و نیز رهبر جماعت اخوان المسلمین و تعدادی از احزاب و گروه‌های انقلابی و موسسات حقوقی مصر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

هنیه همچنین به تاثیر اراده اسرا بر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد و درخواست وی از رژیم صهیونیستی برای رعایت قوانین بین‌المللی و آزادی بازداشت‌شدگان موقت از زندان‌های این رژیم اشاره کرد و گفت: این مساله بیانگر آن است که اسرا در آستانه پیروزی تاریخی و سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌اند. این مقام برجسته فلسطینی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی کمیته‌های متعددی را مسوول مذاکره و گفت‌وگو با اسرا کرده است تا شاید بتواند اراده آنها را شکسته و وحدت آنها را بر هم بزند. وی از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن وحدت ملت فلسطین و حمایت آنها از اسرا و نیز پایان دادن به حمایت گروه‌های مقاومت از مساله اسرا پرده برداشت و گفت مسائل مثبت زیادی در اعتصاب غذای اسرا دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ایستادگی و ثبات اسرا و اراده ملت فلسطین در همبستگی با اسرای داخل زندان‌ها اشاره کرد؛ مساله‌ای که باعث تمایز اعتصاب کنونی اسرا از موارد قبلی اعتصاب غذای اسرا شده است.

در یک خبردیگر دیروز اعلام شد تبادل اسرا بین مصر و رژیم صهیونیستی نزدیک است . به گزارش فارس، برخی منابع امنیتی بلندپایه مصر به روزنامه «الاهرام» گفتند مبادله «عودة ترابین» جاسوس رژیم صهیونیستی با تعدادی از زندانیان مصری در بند زندان‌های این رژیم تا چند ساعت آینده انجام خواهد شد. «عبدالله ابوجهامه» عضو پارلمان مصر از استان شمال سینا گفت که طرف مصری در حال مذاکره برای آزادی تعداد زیادی از زندانیان است و احتمال دارد تعداد آنها به بیش از 63نفر برسد. وی مذاکرات بین مصر و اسرائیل درباره آزادی جاسوس اسرائیلی را جدی خواند و گفت که گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد اما به نتیجه نهایی نرسیده است.بر اساس این گزارش «یعقوب امیتای» سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره نیز با وجود تعطیلات هفتگی یک روز دیگر در قاهره مانده است تا مذاکرات مربوط به تبادل اسرا پایان یابد.ترابین منتسب به یکی از قبایل بدوی در سینا و صحرای النقب است که 12 سال پیش به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شد. رژیم صهیونیستی توانسته بود پدر وی سلیمان را پس از جنگ 1967 اعراب و اسرائیل جذب همکاری با این رژیم کرده و از وی اطلاعات مربوط به تحرکات مقاومت مصر در جریان جنگ فرسایشی را کسب کند پس از آن وی در ژانویه 1990 به همراه خانواده‌اش به اسرائیل فرار کرد و در آنجا تابعیت اسرائیلی گرفت.ترابین در سال 1999 برای دیدار با اقوام و خویشاوندان خود به بندر العریش مصر بازگشت و در حالی که سعی داشت همسر خواهر خود را که مقیم العریش بود برای جاسوسی علیه تحرکات نظامی مصر در سینا جذب کند توسط نیروهای مصری دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها